Ungdomsforum

På förekommen anledning med hänvisning till annan tråd, undrar jag om forumet ser några möjligheter att vända sig till eller förstärka profileringen av yngre personers deltagande här på forumet?

De som är yngre och aktiva inom friluftsliv och/eller aktiva här på forumet, kanske behöver eget utrymme som inte invaderas av oss som är äldre.
 

clindh

Forumvärd
Det låter lite konstigt - vad skulle man diskutera där; alla aktiviteter eller bara ämnen specifika för ungdomar?

Nu vet jag inte vilken tråd som menas här, men när kommer ungdomar i "konflikt" med äldre - och varför? Är det ungdomarna som skall skickas till ett eget forum, eller de lite äldre...?
 
clindh; sa:
Det låter lite konstigt - vad skulle man diskutera där; alla aktiviteter eller bara ämnen specifika för ungdomar?

Nu vet jag inte vilken tråd som menas här, men när kommer ungdomar i "konflikt" med äldre - och varför? Är det ungdomarna som skall skickas till ett eget forum, eller de lite äldre...?

Med denna argumentationen så undrar jag varför det finns ett tjejforum??
(Jag tycker att tjejforum ska vara kvar och har inget emot ett ungdomsforum.)
/Stina
 

clindh

Forumvärd
Med denna argumentationen så undrar jag varför det finns ett tjejforum??
(Jag tycker att tjejforum ska vara kvar och har inget emot ett ungdomsforum.)
/Stina
Där finns utrymme för att diskutera speciella tjejämnen, som frågan om "Menskoppen" nyligen.

Det var inriktningen jag undrade om, om det föreslagna Ungdomsforumet var till för ungdomsspecifika frågor (umm, kommer inte på något exempel nu) så är det ju OK i min mening, men om det var ett forum dit ungdomar skall hänvisas för att snacka om friluftsliv sinsemellan för att de inte "passar in" bland de äldre är det mer tveksamt.
 
Så här!

Christer Lindh:
Det är knappast märkligt att människor i vissa ålderskategorier har flera gemensamma nämnare; att de sedan delar intressen förstärker värdegemenskapen.

Men som någon påpekade: Det finns tjejforum, Barn och friluftsliv, så varför inte en undergrupp som tillhör yngre aktörer/tonåringar. Jag är helt säker på att de vill och kan diskutera ute-sport, men utifrån egna förutsättningar!Kan inte vara så enkelt att ge sig in bland alla med långa erfarenheter...

Vad var skälet till tjejforum?
 

clindh

Forumvärd
Se ovan.

Vi har ju ämnesspecifika forum av alla de slag, och där tycker jag alla inklusive ungdomar, barn, kvinnor skall vara med och diskutera just det.

Barnforumet är för att diskutera barn och friluftsliv, inte ett forum där barn diskuterar med andra barn om friluftsliv.

Ett ungdomsforum skall isåfall handla om "så är det att vara ungdom", "varför finns inga guider för ungdomar" etc - men inte "här snackar ungdomar om klättring, i Klättring snackar dom vuxna". Ni ser skillnaden?

Så ursprungsfrågan var; varför och när behövs ett Ungdomsforum - det hänvisades till någon annan tråd som skulle illustrera det, dock utan länk.
 
hmmm

Personer födda efter 1965 kan knappast tillhöra tonår, möjligen ´yngre´ beroende på var gränsen för ´äldre´ hamnar? Brist på stil och klass samt behörighet att deltaga i friluftsdiskussioner, lämnar jag med varm hand över till dig Malindo (men norpa inte den här tråden!).
 
clindh; sa:
Där finns utrymme för att diskutera speciella tjejämnen, som frågan om "Menskoppen" nyligen.

Det var inriktningen jag undrade om, om det föreslagna Ungdomsforumet var till för ungdomsspecifika frågor (umm, kommer inte på något exempel nu) så är det ju OK i min mening, men om det var ett forum dit ungdomar skall hänvisas för att snacka om friluftsliv sinsemellan för att de inte "passar in" bland de äldre är det mer tveksamt.
Jag ser det inte som en förvisning, utan snarare som en inkörsport till hela sajten. Majoriteten av medverkande på Utsidan är män födda på 50-, 60- och 70-talen. En speciellt forum kan då framhäva minoriten, så att de ser att de också är välkomna. En kvinna uppskattade tjejforum för att det fanns en plats där hon vågade säga något utan att få en textuell råsop. En annan ställde frågor om vad som var normalt att bära, för många tyckte att hon som kvinna bar för mycket och för fel. En del letar tjejkompisar till cykling, klättring osv. Det är mer än mens och bh:ar som diskuteras.

Man nu är det tanter och farbröder som diskuterar igen, vad säger undomarna?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.