Mötesplats - Mingel

tigertamjaren; sa:
Vi snackar om ett forum för utefolk som vill träffa annat utefolk, ute!

/ G

Lugn Tigern! Du brukar inte va så känslig, hade jag visst att Kåttaträffen var en så het potatis så hade jag inte skojat om den! Jag hade istället betraktat fenomenet på behörigt avstånd.


.
 
-Patric-; sa:
Lugn Tigern! Du brukar inte va så känslig, hade jag visst att Kåttaträffen var en så het potatis så hade jag inte skojat om den! Jag hade istället betraktat fenomenet på behörigt avstånd.

Njaej, nån het potatis är det välan inte. Men det har ju varit första maj precis och det är möjligt att kampivern sitter i sen dess... ;)

Kram på dig!

/ G
 
Emst; sa:
Låter som ett kul projekt. I vilken del av Sverige hade ni tänkt hålla till med era träffar?

Eller sektmöten ? ;)

// EmSt
Tja, det var ju ett tag sedan Lilla Trollkyrka i Tiveden hade någon sekt, vad jag vet, så det kanske kan vara något..;-)

Nä, tanken är inte att vi som ligger bakom siten ska styra och ställa om var någonstans träffarna ska ske. Vi kan mycket väl arrangera något eller dyka upp, men på "Kåtträffen" ska friluftsintreserade människor från hela Sverige kunna stämma möten var och när helst det passar, och för de friluftsaktiviteter som passar.

Det kan vara folk som vill träffa andra fiskeintresserade, paddlingsintresserade, cykelintresserade, vandringsintresserade etc. Om folk "bara" vill träffas och snacka runt en lägereld och smida planer, eller träffas för vandringar osv. är upp till deltagarna på siten. Och vår förhoppning är att dylika träffar mellan likasinnade ska kunna leda till både kamratskap och kärlek.

En site som kan hjälpa till att länka ihop folk med det gemensamma intresset friluftsliv helt enkelt.

Raskesven
 
Raskesven; sa:
Nä, tanken är inte att vi som ligger bakom siten ska styra och ställa om var någonstans träffarna ska ske. Vi kan mycket väl arrangera något eller dyka upp, men på "Kåtträffen" ska friluftsintreserade människor från hela Sverige kunna stämma möten var och när helst det passar, och för de friluftsaktiviteter som passar.

Det kan vara folk som vill träffa andra fiskeintresserade, paddlingsintresserade, cykelintresserade, vandringsintresserade etc. Om folk "bara" vill träffas och snacka runt en lägereld och smida planer, eller träffas för vandringar osv. är upp till deltagarna på siten. Och vår förhoppning är att dylika träffar mellan likasinnade ska kunna leda till både kamratskap och kärlek.

En site som kan hjälpa till att länka ihop folk med det gemensamma intresset friluftsliv helt enkelt.
En programförklaring!?

/Håkan
 
Raskesven; sa:
Tja, det var ju ett tag sedan Lilla Trollkyrka i Tiveden hade någon sekt, vad jag vet, så det kanske kan vara något..;-)


Raskesven

Om det inte varit för Tigerns utbrott tidigare idag såå... hrmafgghiiii.. Men jag biter mig i tungan och betraktar på behörigt avstånd.. fwwttnn..
 

clindh

Forumvärd
Utsidan både vill och kan uppmuntra till att folk träffas i verkliga livet. Det är en del av idéen. Vi har ju några specifika forum för dett tex Paddelkompis som jag vet leder till att folk träffas och förra året arrangerade några en liten "pylträff" ute i skogen. Vi arrangerar dock inte sådant åt er, det är upp till medlemmar att dra igång - vill man ha ledare finns Friluftsfrämjandet.

Så det är fritt fram att hitta på sådant, och när det blivit lite mer konkret - lägg in en notis via http://www.utsidan.se/red så kan vi pusha det på framsidan också.

Men visst, varför inte ett mer generellt träfforum som inte är aktivitetsorienterat. Men jag undrar om "Mingel" är rätt namn, det låter lite Fritt forum över det med risken att det skulle snackas sönder på precis sätt vi sett här istället för att leda till träffar i verkliga livet? Dvs det kan upplevas som att det är till för "mingelsnack" istället för "snack om mingel".

Vad tros?
 
-Patric-; sa:
Raskesven; sa:
Tja, det var ju ett tag sedan Lilla Trollkyrka i Tiveden hade någon sekt, vad jag vet, så det kanske kan vara något..;-)


Raskesven

Om det inte varit för Tigerns utbrott tidigare idag såå... hrmafgghiiii.. Men jag biter mig i tungan och betraktar på behörigt avstånd.. fwwttnn..
HaHaHa, jag förstår vilken oerhörd kraftansträngning som ligger bakom din självdisciplin Patric. Du klarade dock testet med glans;)

Raskesven
 
clindh; sa:
.....
Så det är fritt fram att hitta på sådant, och när det blivit lite mer konkret - lägg in en notis via http://www.utsidan.se/red så kan vi pusha det på framsidan också.

Men visst, varför inte ett mer generellt träfforum som inte är aktivitetsorienterat. Men jag undrar om "Mingel" är rätt namn, det låter lite Fritt forum över det med risken att det skulle snackas sönder på precis sätt vi sett här istället för att leda till träffar i verkliga livet? Dvs det kan upplevas som att det är till för "mingelsnack" istället för "snack om mingel".

Vad tros?
Fint att det verkar finnas utrymme för siten "Kåtträffen", som komplement till Utsidan:)

Tanken bakom siten "Kåtträffen" är att dit ska folk kunna vända sig enkom i syftet att seriöst träffa andra utan att det behöver vara just aktivitetsorienterat mot t.ex just "bara" paddling, utan mer "tvärfriluftsorienterat".

Apropå Håkan K´s inlägg; vi kommer att ge en mer utförlig "programförklaring" när siten drar igång. Vi har valt ett namn med "träff" i, istället för "mingel", just för att tydliggöra att siten strävar efter att folk ska kunna använda den för just träffar och inte bara mingelsnack.

Raskesven
 

clindh

Forumvärd
Nej jag menade inte att det var OK att starta en ny sajt och ragga folk till den på Utsidan... Vi kan lätt sätta upp det som behövs - om det nu är ett generellt träff-forum som behövs.
 
clindh; sa:
Nej jag menade inte att det var OK att starta en ny sajt och ragga folk till den på Utsidan... Vi kan lätt sätta upp det som behövs - om det nu är ett generellt träff-forum som behövs.
Nähä, hur ska jag då tolka din passus "Så det är fritt fram att hitta på sådant, och när det blivit lite mer konkret - lägg in en notis via http://www.utsidan.se/red så kan vi pusha det på framsidan också." Menar du att en sådan site skulle vara integrerad i Utsidan?

Raskesven
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.