Olycka i Patagonien

Wow - det verkar trots allt ha gått bra för dem!

Öppna frakturer på både tibia och fibula - ryser av minnesbilder som dyker upp, har sett det förut, upplevt det.

Vilken tur att de fick hjälp så snabbt, way out there, kunde gått så mycket värre!

Båda vid liv - båda hem igen tillsammans, det är det enda som räknas, oavsett hur det går med allt annat.

Peace
 
Har inga andra ord än Pierre.

Jäkla tur ändå och krya på er Hanna o Hanna.

Wow - det verkar trots allt ha gått bra för dem!

Öppna frakturer på både tibia och fibula - ryser av minnesbilder som dyker upp, har sett det förut, upplevt det.

Vilken tur att de fick hjälp så snabbt, way out there, kunde gått så mycket värre!

Båda vid liv - båda hem igen tillsammans, det är det enda som räknas, oavsett hur det går med allt annat.

Peace
 
Från Hannas syster på klätterförbundets facebook-sida.


De föll ca 250 meter, och som tur var fanns det andra klättrare från Österrike på plats med satelittelefon som snabbt kunde larma. Det var 45 personer som hjälptes åt att bära ut dem och enligt uppgifter skall det ha tagit ca ett dygn.
Hanna-Kajsa har flera öppna frakturer på båda benen och min syster har klarat sig lite bättre. De kommer ligga under observation i ca en vecka till innan försäkringsbolaget ser till att de blir hemflugna.
De mår under förhållandena bra och kommer bli återställda. Men de är givetvis tagna av händelsen.

Senaste nyheten vi fått är att de nu är opererade... Hanna har fått båda armarna + ett ben gipsat, och Hanna-Kajsa båda benen opererade.
 
Tur i oturen!

Gott att det gick så "bra" .Änglavakt.
Varit med om så mycket själv sista åren.
Vill inte se fler i tidningarna som man känner.
Prata med H strax innan men då lät det inte som man
skulle klättra SuperCanaletan?
En av mina drömturer,men vi snacka om den o jag försökte låna ut några snowstakes,
men sa då man skulle hålla sig till klippa.
Tydligen blev det inte så utan rutschbana istället.
Tråkigt
Hem o bli friska nu så ni snart kan planera nästa äventyr
/JO
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.