aconcagua

har klättrat sen ja var ca 10 till oh från och har börjat fått det här intresset igen! sen för ett tag sedan hörde ja från en av min pappas vän att han hade klättrat aconcagua och vart genast otroligt sugen på att göra något sånt här! nu har ja gått ur skolan och ska ta något/några år off school för att göra va ja vill! och har bestämmt mig nästan för att bestiga något sånt här berg!

så jag skulle vilja ha lite hjälp hur man går framåt i en sån här dröm? att träna mycket är inge problem! springer ca 1 mil varanan dag så oh tränar mycket styrka!

tacksam för alla svar ja kan få!

MVH Daniel
 
tja

Jag klättrade Aconcagua 04- 05. Låter ju som om du tränar hårt så de e ju redan klart.
vet ju inte hur du har tänkt att lägga upp de, men jag valde att inte ta hjälp av någon på väg till eller upp på berget.
Anmarschen blir enligt mig i så fall det jobbigast på hela din resa.!
De är svårt med vatten på väg till berget så du blir tvungen att bära de själv. Mycket slit men värt de tyckte jag

Vet inte hur mycket du vet men berget, men de passar bra som 1:a berg om man tar de på allvar.

äää.. fråga de du kommer på så ska jag försöka svara så gott jag minns

MVH//Jonáthan
 
okej ja tackar för svaret! så om jag förstår rätt så åkte du bara dit helt själv och fixade allt och gick upp? vad hade du gjort innan i alpinist väg om jag får fråga? låter som en häftig resa du gjorde!

hur mycket kostade det hela då om jag får fråga?

//D
 
ja de kan man säga att jag gjorde, de var min första alpina tur förutom lite (känna på ) i chamonix)

svårt att säga vad de kostade, jag hade ju de mesta i utrustningväg sen innan. typ stegjärn som kanske behövs..
okm du slår ihop de självklara som biljett, tillstånd, prylar osv så får du de mesta av kostnaden skulle jag tro.
De är väldigt billigt att vara där i övrigt.

men kanske 30.000 allt som allt, går säkert att göra de lite billigare.

tillståndet var väl 3000 kr har jag för mig.

De finns prylbutiker i mendosa men (stort) utbud.. jo skulle helt klart åka från Argentinasidan!!. Har ngr kompisar som åkte från chile, å dom rekommenderar de inte.

fler frågor så svarar jag efter bästa förmåga

//J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.