Padjelantaleden

Hej!
I höst, vecka 32-33, gick jag Padjelantaleden (fjärde gången!), oj så bra jag upplevde att samebyarnas stugvärdskap var, men fy vad dåligt underhåll på leden.
Den nedre delen Stalo-Kvikkjokk, håller ju på att växa igen. Och i Kvikkjokk fanns inte ens en fungerande fjällstation. Buu. Den biten kommer jag att undvara i fortsättningen.
 
???

Borde snarare tillhöra forum Fjällvandring men...
Om det håller på att växa igen så kan man ju vara glad åt att inte behöva bli ihjältrampad av alla turister (som man ibland rikerar på andra delar av Kungsleden). Hellre lite djungel än stenig motorväg. Vet INTE vad för service du saknade i Kvikkjokk, så länge det finns fungerande bussförbindelse så tycker jag att det räcker gott. Vill man sedan ha ett par smörgåsar på kvällen så kan man säkert få dem uppflugna med taxiflyg, oavsett var man befinner sig.

Mvh Per
 
Padjelantaleden tlllhör inte Kungsleden!
Om Du tycker att ditt inlägg främjar ett diskussionsforum som detta, skall jag avstå från att delta.

Lars
 
Hej gnällspik!

Är det fyrfilig motorväg du önskar dig så varför inte stanna i stan. Kvikkjokk är faktiskt ingen fjällstation utan ett vandrarhem som åtminstone var helt dugligt i våras.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.