litt om bruksleden?

Finns det nånting annat än den gamal stora kartan och de nya små etappkartorna att tillgå om bruksleden? elektroniskt på pränt spelar ingen roll
//Nyman
 
Guidebok till gamla kartan...

Ja det är jag igen...det verkar bara vara du och jag som bryr oss om bruksleden på detta forum :)

Hursom helst tror jag mig ha ett minne av att det finns en bok eller snarare ett häfte som hör till den gamla, stora kartan med lite info om olika platser och etapper. Möjligen kan jag ha blandat ihop det hela med något annat minns inte säkert. Ska försöka komma ihåg att kolla upp det nästa gång jag kommer hem till mitt barndomshem.

Förresten hur har det gått med projektet att gå hela bruksleden?


/Andreas
 
vet inte när jag skall få tid..

Hade tänkt till påsk, men det verkar bli sörmlandsleden istället. VAr ute häromdan och tittade pårövallskojan, lite förfallen men mysig. Man börjar fråga sej om det är nån som underhåller bruksleden egentligen
//Nyman
 
små blad

Var inne på turistbyrån i Västerås för två veckor sedan. De har beskrivningen av bruksleden uppdelat på etappblad á 5kr/st. Påminner om T-läns beskrivning av etapper över Bergslagsleden men de är inte lika informativa.

Generellt har ju nerkningarna producerat mycket bättre material än westmannaturism tycker jag.

Friska hälsingar
Ronny
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.