Artikelregistret svårläst

I en parallel tråd i detta forum efterlyser jag fler och flitigare skribenter. Dock finns redan ett ganska digert "bibliotek " att rota i. MEN - det svårt att hitta där.
Om man klickar på Artiklar på startsidan och scrollar neråt, så hittar man rubriken Kategorier. Därunder finns en mängd rubriker och underrubriker som är svåra att hålla isär. Jag önskar att detta register blev tydligare. Ju lättare att hitta desto fler läsare.

HåkanF
 

clindh

Forumvärd
Alla förslag på förenkling emottages tacksamt - att kategorisera information är inte lätt, för olika personer letar på olika sätt och efter olika saker.

Berätta gärna om specifika saker du velat leta efter, och hur du då gjorde - så får jag en bättre förståelse

Med färre, mindre specifika, kategorier får man ju andra sidan många fler dokument att bläddra bland. En förbättring jag tänkt mig där är att om du tex klickar på Aktiviteter listas då alla dokument som finns i någon av kategorierna under Aktiviteter. Då slår man två flugor i en smäll; finkategoriserat men ett sätt att se alla i en viss huvudkategori.

Sen kan man ju alltid fritextsöka
 
KISS är en bra princip. Sen nydaningen har flera registrerat samma/Ämnen/Prylar under olika trådar. En ensning vore befriande.
//J
 
Med färre, mindre specifika, kategorier får man ju andra sidan många fler dokument att bläddra bland.
Jag är definitivt ingen organisatör av det här slaget och har svårt att precisera vad som är "fel", men om jag listar huvudrubrikerna - alltså de rubriker som just nu står i "absolut vänsterläge" - så är det följande:

Aktivitet
Andra nyckelord
Händelse
Kroppen
Mat
Media
Natur
Naturobjekt
Utrustning
utsidan.se
Yrke

I mina ögon är detta mycket märkliga rubriker. De VERKLIGT stora aktiviteterna borde vara lättare att hitta.


Förslag:
Expeditioner
Skidor (alt: på snön)
Vandring
Cykling
Paddling (alt: på vattnet)
Klättring
Träning
etc

Sedan givetvis:
Utrustning
"Friluftshjältar"
Mat
Djur & Natur
etc
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.