Dagens aktivitet?

Igår, sömndrucken efter nästan en hel natt utan sömn, samlade jag mig till en timmes styrketräning, förpassad som man är till sin lägenhet. Vadade förstås runt i sörjan med min hund också, lyssnade på Strindberg. Idag är demonerna tillbaka, på temat "Poeten Olsson".
---------

Ode till Umeå


Oh! Ve! Hur skönt det är att vakna
till fåglarnes tystnad
och automobilernas larm
i gatans plör
Se, hur gnistrar nu soln på regnvåta fasader
Hör isens klingande i silverklockor!
Dess kinder såsom pärlemor
Dess panna tyfusfläckad utav sand och grus
och vägsalt

Natten är över! Morgonen gryr! Bilarnar gnyr!
Is blånad såsom en klingas stål
Snö vit som en fläckad mö
Slasket brunt som, öh, brunt slask

Skåda ögonen
hos de dödsföraktande bilistarne
hos de dödslängtande velocipedistarne
hos de dödsangste pensionistarne
hos de dödströtte ortopedaerne!

Umeå, som dina kala björkar sökt fånga vinterns regn
din snöpta röst har gällt upphävt sitt kall
till Tröstlöshetsbygden
aldrig jag dig glömmer
och aldrig jag dig sakna skall.
 
Idag fredag: Gym ca 1,5tim tog MTB dit å gud vad bromsarna (hydraliska skivbromsar) "skrek" på nervägen! Tror padsen är slut! Följd fråga, är dom svåra att byta(har aldrig gjort det tidigare,dom höll i 2 år) Tror dom heter Hayes, nån som vet nåt? Pris å ev svårigheter vid byte!

/Janne
 
Fredag

Tolkat med draghund ffg i år,sparktur runt byn med gammelhunden.
15km klassiskt själv.Rätt hyfsat hårt spår,-5 grader,rätt idealiskt för denna syssla.
 
Söndag
Startade dagen med frukost vid nio. -15 och klar himmel. Solen visar sig lite vid horisontlinjen. Långfärdsskridskorna på fötterna vid tiotiden. Åkte kring hamnen och innerfjärden. Blandat med bra is resp snöbelagd is. Åkte strax över en timme. Efter lunch blev det slalombacken med yngsta dottern. Tre timmars åkning. Tekniken sitter kvar och vad gäller dottern blir det bara bättre och bättre. Hemkommen har en varm glögg hunnit inmundigas. Strax dax för middagslagning och sedan skall bastun på. Avslutar nog kvällen med en whisky och lite mörk choklad. Dagar som denna skulle man vilja konservera och kunna ta fram när dom som bäst behövs.

Roland
 
Dagar som denna skulle man vilja konservera och kunna ta fram när dom som bäst behövs.

Jag håller på att jaga det patentet också. ;)

I helgen har jag varvat arbete med löpträning lördag och söndag. Idag var det otroligt lugnt och stämningsfullt nere vid sjön, spegelytan bröts bara då och då av en jagande fisk. Om man varit ledig så hade nog spöt åkt fram.
 
Igår sprangs en knapp timmes intervaller, bitvis i ganska högt tempo. Annars domineras denna helg av klarinetten; rep fredag, rep lördag, genrep söndag och konsert x2 (ena just avklarad, weeeh!) söndag.
 
7,5 (5+2,5) i Skatås, kände ingenting av krampen(?) i tibialis anterior(?) i onsdags(?).

Nä okej, onsdag är jag säker på men resten är spännande frågor..
 
Tja...gått totalt ca 400 meter på hela helgen, för att köpa glass. Lär vara bra mot halsont. För övrigt knappt rört mig sedan i fredags. SKITTRIST!!! Snö ute och resten av Östersundarna har väl vallfärdat till världscupen eller åkt skidor själva (sagt med lika delar bitterhet och självömkan). Nä, nu ska jag sova igen.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...