Dagens aktivitet?

Bungyjump - nästan

Sonen ringde: Kom hit morsan, så ska du få din födelsedagspresent av mej! Jag är vid kranen!

Hmm...vaddå, ska jag hoppa???
Äh, kom hit bara!
Ja,ja jag kommer...

JAG VÅGADE INTE HOPPA!!! Sonen fick hissa ner mej igen!

Fegis!!! Det sa han inte, han är en snäll pojk...

Fast jag ville. Egentigen. Annars hade jag ju inte åkt dit...Men det var fin utsikt! :)

Gårdagens aktivitet: Vätternrundan, rekordlångsamt pga blåsten :(

Morgondagens aktivitet: CYKLA till jobbet, vill INTE, men det går så dåligt med bussar...
 
Re: Bungyjump - nästan

swabr; sa:
Gårdagens aktivitet: Vätternrundan, rekordlångsamt pga blåsten :(

Morgondagens aktivitet: CYKLA till jobbet, vill INTE, men det går så dåligt med bussar...

Ja inte är man direkt sugen på att sätta sig på en cykel inom den närmsta veckan iaf... tönker iaf inte göra det inom den närmsta tiden... from nu är all fokus på sommarens fjällvandring.

Och blåsten.... ja vad säger man... det var en envis motvind igår kan man säga... men vi skall vara glada att vi slapp regnet:) som utlovades.

Thomas
 
Årets sjätte vända med Lilla Danskan. Inte så långt, mest folkus på balans så jag låg och rundade Eskilsholmen i lungt tempo i en timme (möjligt med båtsvall från alla håll). ;) Tog lite svall från Styrsöbåtar, motorkryssare och en bogserbåt. Rätt nöjd, men flytet och lugnet var bättre i tisdags...
 
helgens..

fredagkväll-lördag:fjällvandring light:gå upp på lågfjäll och tälta ca2,5 tim+hem ca3tim
Söndag-paddling på älven 2tim+cykling 1tim,lite snabbare.
 
Mental träning

Börjat på Göran Kropp 8000+, andra gången jag läser boken. Synd att det inte blir några fler böcker av GK.

/Janne
 
idag måndag. cykeltur till Saltholmen. plastjobb på havskajaken. en kort men rätt hård tur med motionskajaken. cykeltur hem.
 
Bad vid Lida

... har haft någr återhämtningsdagar efter VR... så inga direkta aktiviteter för utom en massa jobb... alltid mycket innan semestern... men idag har jag varit ledig... inhandlade ett extra bateri till kameran... tokdyrt men lyckades hitta ett för 299:- istf 499:-... skönt...

Avslutade dagen med et dopp vid Lida friluftsgård... nästan folktomt... men vid hundbadet... där var det fullt...

Ganska kallt och inte helt lätt att doppa sig... hm.. lite harig kanske... ja ja kom till slut i och det var riktigt skön med en liten simtur... i morgon kväll blir det nog en fiskekväll...

Thomas
 
Midsommar...

... tur i skogarna vid Paradiset i Huddinge... Gick i det mulna men ändå sköna midsommarvädret 9km slingan (Brinkslingan)... vi fick lite regnstänk på oss men aldrig så att vi behövde ta upp regnplagg... tog en kaffe med energikaka paus vid sjön Trehörningen, där såg vi en familj som såg ut att fira midsommar vid ett av vindskydden, det såg riktigt nice ut med brasan...

Sen hem och kolla på den bandade Schweich runt och sen äta en midsommarmiddag i lugn och ro... ingen midsommarstress här inte...

Data:
Distans: 9,98km
Tid: 2,33 (inkl paus)
Hastighet: 4,1 km/h
Höjdskillnad: Upp 667m Ner 671m

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=3087087

//Thomas
 
Efter en veckas stenhårt jobb (halvtidsseminarium + kongress i Gbg med ett par presentationer), följt av en veckas intensiv förkylning (stort tack till en datasnubbe som nös på mig två gånger under kongressen...), har jag så smått börjat vara aktiv igen. Förkylningsveckan var f ö egentligen väldigt aktiv, för vad gör man om man åkt till Berlin? Så jag har sett mer konst än nånsin förr i mitt liv, och kanske mer än någonsin senare också.


Igår någon timmes gräsklippning, därefter kort fisketur till båtlänningen vid Högbacken i Gargån (ja, då vet alla var, eller?), där det blev några småharrar som fick gå och en gädda som avlivades för att bättra på harrbeståndet.

Idag först en timmes gräsklipp, sedan en längre fisketur till Ivanschellet/Hegarga [Ivans Sel el. Hed-Gargån] där vi fick ett par stekharrar så man slipper skämmas, samt ett antal mindre gäddor som i fiskevårdande syfte likaså avlivades. Det är märkligt att harrbeståndet i den ån krympt mångdubbelt, samtidigt som gäddorna blivit fler. Dags att spränga några bilvägar, kanske? Avslutade kvällen med att räfsa gräset och skjuta in mitt Gamo CF-20 på 20m med en beg. kikare. Jag är numera officielt en usel skytt. Noterade att vi har en gårdsräv här i stugan, vilket är angenämt. Sitter nu på så långsamt modem att jag hinner binda en fluga mellan varje sidladdning... Lantlig romantik...
 
Umeälvsdeltat...

...har varit mitt aktivitetsområde idag. 13 timmars idogt fiskande från båt med spinnutrustnig resulterade i 6 gäddor iaf. Inte mycket till resultat kanske somliga kan tycka, men jag anser att alla resultat bättre än noll är klart godkänt! Solsken hela dagen dessutom,en mucket fin dag!

Hälsningar
Bulingen
 
Abstinens....

... besvär skulle man kunna säga... Utsidan har inte gått att koppla upp till sedan i går vid lunch... pg a Glocalnetskiten... skumt fel som jag knappt trodde på när utsidans support informerade mig om... trodde ett tag att jag blivit bannad..hehe.. för vad nu det skulle kunna vara... grymt snabba svar från supporten trots midsommarhelg... respekt...

Well... back on track...

Midsommaraftonens 9km slinga föjdes upp av dagens 6km i samma område... lunch vid en regnig Trehörningen... vidare runt Sameslingan... lugnt tempo...

Sen blev det 5,54km transportlöpning skulle man kunna kalla det, skulle ändå hem till en polare kolla en sak... passade på att ta ett joggpass på samma gång... första lite mer ansträngande aktiviteten sedan VR... kändes bra i kroppen, dvs knä, ischias och andra problemområden... men pumpen var nog van vid lite softare racer belastning...

Regnigt och skönt...jag gillar verkligen att springa i regn!

Magen började strula med en km kvar, typiskt... drog ner tempot lite... det var nog allt kaffe och dålig mathållning under midsommar som gjorde sig påminnt... jag brukar inte ha probs med magen...

Har inte löptränat så mycket senaste månaderna... fokus har legat på racern... men nu är det http://www.oklinne.nu/raid/ i sikte... och därmed mycket mera löpning på schemat.

Data:
Distans: 5,54km
Tempo: 4,47
Tid: 26,30
Puls: snitt 88,2% max97,3%

Thomas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.