Utsidans lyft?

Forumet skall "strippas", det är för mycket som flyger och åker på skärmen idag.

Men vi kommer inte kunna få det lika rent och snyggt som g:a forumet, eftersom det nya innehåller massa nya funktioner som vi alla (?) vill ha ...men renare skall det bli.

Ni har väl inte missat http://www.utsidan.se/blogs/utsidan/7163.htm

-Thomas

Bra. Det jag gillade bäst med gamla forumet (trots dess brister) var just att det var så rent. Texten fick stå i centrum, inte en massa tillbehör.
 
Nja, jag kan hålla med om att ett överutnyttjande av smileys mest är tröttsamt. Men med tanke på den form som gäller foruminlägg, där snabbheten i ett svar kan var så prioriterat (måhända ogenomtänkt) att svaret blir kort, och ofta i en blandning av skrift- och talspråk, så är det ofta en fördel med smileys för att få fram den ton som inlägget ska läsas i. Smileys gör rent allmänt att nivån på det hela känns lättsammare, vilket som regel är en stor fördel vid alla tolkningar. Det är ju inte utrikespolitisk nivå på diskussionerna som regel. (Jag reserverar mig förstås för att många tycker att dagens utrikespolitik är ett dålig referens för genomtänkt kommunikation.)

Jag håller med dig, smileys har en funktion helt klart, men rent estetiskt gillar jag :) bättre än ;).

Utrikespolitik i all ära, men vad kan vara mer viktigt och därmed förtjäna en hög debattnivå än stora knivar och vargar? :)
 
Är det nödvändigt att ange trådstartarens namn under trådrubriken?

Det stjäl ju åtminstone 30% av sidutrymme på höjden när man t.ex. använder sökfunktionerna. Den snabba överblicken man fick var en av sakerna jag gillade med det gamla forumet
 
Plus för markerade sökord och möjlighet att avbryta enskilda trådprenumerationer. Lite väl kluddiga och tjatglada smileys i mitt tycke. Textstroleken för liten.

Trevligt med vatten i motivet, men gärna en strimma himmel också som lättar upp lite.
 
Rörigt blev det! :)

Eftersom jag inte är någon äkta "internetnörd", så kommer det att ta tid innan jag hittar något som blev bättre..
 

clindh

Forumvärd
Håller helt med om att det är väl rörigt i denna forumdesignen. Vi valde dock att "slå på allt" (inte helt sant, har faktiskt slagit av några grejer) för att ni skall se vad som finns - så kan vi se sedan vad som skall bestå.
 
Bra jobbat! Ett tips: Kanske skulle en vänsterställd sidlayout minska känslan av rörighet som flera har påpekat?

Kartlösningen var förresten riktigt snygg!
 
Senast ändrad:
Forumsidan är för plottrig och svåröverskådlig

Föredrog den gamla sidan, därför att den var lätt överskådlig, samtliga forum kunde ses utan att man skrollade. Dylik lättöverskådlighet är närmast nödvändig när så många olika intressen är representerade. Detta är något man borde vårda sig om.

I övrigt inga kommenterar annat än att jag förstår behovet av att modernisera.
 
Föredrog den gamla sidan, därför att den var lätt överskådlig, samtliga forum kunde ses utan att man skrollade. Dylik lättöverskådlighet är närmast nödvändig när så många olika intressen är representerade. Detta är något man borde vårda sig om.

I övrigt inga kommenterar annat än att jag förstår behovet av att modernisera.

Så, nu har jag kommit underfund med hur man navigerar, och modiferar vad jag skrev ovan. När man väl vant sig kommer det säkert att bli utmärkt ;)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.