Utsidans lyft?

Välkommen till oss i klubben som gillar text, korta listor och inga onödiga bilder.

Du gillade antagligen de rena textspelen bättre än de nya grafiktunga sakerna också?
 

talthoff

Forumvärd
Ser strålande ut so far tycker jag. Första intrycket när huvudsidan kom upp var mycket positivt. Beta betyder beta. Det verkar finnas mer än ett sätt att ta sig till en funktion (redigera sin profil t.ex). Sånt förvirrar mer än hjälper tycker jag.

Vart tog kottelistan vägen? Finns den gömd någonstans?
Förut såg man vilka som var inloggade, borta?

Mvh
Peter P.


Kottarna är borta, vi får se om dom kommer tillbaka. Lista över inloggade skall vi nog kunna klämma in.
Men då skall den visa hela sajten, inte som förrut bara i forumet.

-Thomas
 
Första intrycket: rent & snyggt! Gillar att det är lite mer bilder på framsidan. Bättre harmoni mellan bild och text i artiklar (eller är det bara inbillning för att det som är runt omkring är renare?). Har ni ändrat typsnitt? Det funkar bra i alla fall. Forumet inte lika överskådligt, men läste att ni ska strama upp det. Och så fick jag det att funka med FireFox 2.0 när jag hittat i annan tråd hur fixa inloggningsproblem... http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=44594

Ser framemot utvecklingen.
 
Senast ändrad:
Forumet skall "strippas", det är för mycket som flyger och åker på skärmen idag.

Men vi kommer inte kunna få det lika rent och snyggt som g:a forumet, eftersom det nya innehåller massa nya funktioner som vi alla (?) vill ha ...men renare skall det bli.

Ni har väl inte missat http://www.utsidan.se/blogs/utsidan/7163.htm

-Thomas


Ett renare forum låter bra! Ni får t ex gärna ta bort regdatumet i inläggen. Som det är nu tenderar jag att tillfälligt förväxla det med det egentliga postnings-datumet. Det är väl också en typ av information som det räcker om den återfinns på de personliga sidorna.

Jag antar att vi inte kommer att få återse de egentliga namnen i anslutning till nickname(t) i inläggen. Det är lite synd tycker jag, men jag har förstått det som att många tyckte det var jobbigt att skylta med sitt namn så tydligt. Men nu kanske ni kan kräva fullständiga namnuppgifter på den personliga sidan istället, eftersom anonymitet har sina problem då det kommer till forumbeteende.
 

talthoff

Forumvärd
Reg.datum skall bort, Nickname skall bytas mot förnamn och efternamn.

På hela sajten kommer det fungera så att för- och efternamn visas för dom som är inloggade, om man inte valt att dölja det. Då blir det nickname istället. Likadant om man är oinloggad, då ser man bara nickname

Google kommer då inte kunna snappa upp för- och efternamn. Det är det som dom flesta tycker är obehagligt...

Anonymitet tror jag/vi inte heller på ...det väcker mörka sidor hos en del.

-Thomas
 
Thomas, på det hela ser det mycket snyggt ut. Dock har jag några reservationer, som vanligt ;).

För det första tycker jag att texten är lite väl liten. Som nr två så anser jag att det är lite synd att man inte kan ladda upp bilder direkt från den egna datorn. Avslutningsvis så hoppades jag på lite fler smileys än tidigare
cry.gif


~Paul~
 
Thomas, på det hela ser det mycket snyggt ut. Dock har jag några reservationer, som vanligt ;).

För det första tycker jag att texten är lite väl liten. Som nr två så anser jag att det är lite synd att man inte kan ladda upp bilder direkt från den egna datorn. Avslutningsvis så hoppades jag på lite fler smileys än tidigare
cry.gif


~Paul~

Jag tillhör dem som hoppas på att den smiley-arsenal som fanns på 2.0 återinförs; gråa och inte iögonfallande. Jag hoppas att det ingår i era renhetssträvanden.

Stora gula animationer mitt ibland allting tenderar endast att distrahera läsaren.
 
Jag tillhör dem som hoppas på att den smiley-arsenal som fanns på 2.0 återinförs; gråa och inte iögonfallande. Jag hoppas att det ingår i era renhetssträvanden.

Stora gula animationer mitt ibland allting tenderar endast att distrahera läsaren.



Nja, jag kan hålla med om att ett överutnyttjande av smileys mest är tröttsamt. Men med tanke på den form som gäller foruminlägg, där snabbheten i ett svar kan var så prioriterat (måhända ogenomtänkt) att svaret blir kort, och ofta i en blandning av skrift- och talspråk, så är det ofta en fördel med smileys för att få fram den ton som inlägget ska läsas i. Smileys gör rent allmänt att nivån på det hela känns lättsammare, vilket som regel är en stor fördel vid alla tolkningar. Det är ju inte utrikespolitisk nivå på diskussionerna som regel. (Jag reserverar mig förstås för att många tycker att dagens utrikespolitik är ett dålig referens för genomtänkt kommunikation.)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.