Tankar om några detaljer med forumet.

Hej!

När jag läser en tråd, så kan jag givetvis börja fundera på hur jag ska svara direkt när jag läser, att när man då går till "svara på detta inlägg" sidan, så är det lätt att glömma det man ville ha sagt..

Jag önskar mig, att antingen kunna skriva svar i en rutan i botten där jag läer en tråd, så man kan gå upp och läsa igen om man vill det.
Eller att på skriv-svar sidan så att man antingen får hela eller ett par eller iaf inlägget man svarar på (men oftast så trycker jag på "svara på detta inlägg" knappen på sista inlägget, även fast jag gör ett allmänt inlägg i tråden, så fleraär nog att föredra, är det ett kan man ju citera istället)

Och sen, så vet jag inte riktigt om det känns så viktigt, och det förstör ju lite uppbyggnaden på sidan..
Men om man låter den blå (eller vilken färg den nu är) panelen här på vänstra sidan, med "alla forum", visa senaste, via nya, sök i forum osv.. om den alltid var synlig även när man har scrollat ner, inte nån flashig flahanimation, utan att den bara ligger i en egen frame typ, och inte scrollas med resten av sidan. F
ör det är ju ingenting nedanför den iaf, så den platsen kan väl ses som "ledig".

Bara en tanke, eller två..

VH / Tomas
 
Jag håller med. Det borde dessutom vara lättare att hitta sina enga inlägg så att det är lätt att hitta tillbaka till en diskussion man själv är delaktig i.
 

talthoff

Forumvärd
Nuvarande forumprogramvara är stenålders, och har inte den funktionen. Förhoppningsvis händer det något på den fronten innan det blir dags och tänka på sommarsemestern.

Däremot har ju dom flesta webbläsare funktionen "Öppna i nytt fönster"....

-Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.