Forummoderation "Sticky topics"

I andra forum brukar det vara en "Sticky topic" i de flesta underkategorier, en typ av "FAQ ( Frequently Asked Questions)" Läs detta först. En av anledningarena till det är att inte få 10+ trådar om vad en nybörjare ska köpa osv. Där kan moderatorerna ställa upp med lite grundinformation för de som inte orkar leta i alla trådar efter något som stämmer in på deras undran utan i stället startar en egen tråd i frågan, vilket kan resultera i att de erfarna inte orkar svara för fjärde gången. lite struktur i trådarna och mer moderation i form av flyttade trådar skulle göra det lättare för alla.

Jag är medveten om att det tar tid och att det ibland kan vara en bristvara.

Det är ett stort och bra forum ni har, men ju fler nya användare som skapar "egna" trådar som redan finns desto svårare blir det att hitta relevanta trådar för de som faktiskt använder sig av sökfunktionen som finns.

//Olle
 
På forumet http://www.happymtb.org som kan verka rätt rörigt vid en första anblick, tycker jag man har löst det här problemet på ett föredömligt sätt.

Under "läsvärt" i menyn, så visas trådar som rubrik, en kort beskrivning (av hela tråden), och antalet klick.
På så sätt är det väldigt lätt att hitta myyycket läsvärd information.
Helt enkelt att när en moderator har läst en tråd som den tycker är innehållsrik, läsvärd alltså, så lägger den till den på läsvärt-delen..

Mycket föredömligt i mitt tycke.

Sen kan man ju tycka vad man vill att ha ett ouppdelat forum, men jag gillar det.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.