Varför är Utsidan så tråkig???

valfrihet Re: Seriöst är värdelöst...

Raskolnikov; sa:
Seriösa äventyrare...
Nu vill jag inte vara allt för högfärdig eller så. Men det kanske var ironin som gjorde ett intrång? Med risk för att bli nerskriven av ungefär alla - vilket kanske skulle bevisa min tes så skulle jag vilja presentera en fördomsprofil över den genomsnittliga utsidan användaren:

Bor: Mälardalen.
Ålder: 35 år
Medelklass man med inkomst kring 24000:-/mån.
Arbetar på kontor - access till Internet....
Kommer iväg till fjällen ungefär en gång per år men önskar det blev fler gånger.
Konsumerar friluftsprodukter för ungefär 2000:-/mån.
Prenumerar på Utemagasinet.
Gore-tex jacka året runt med undantag för de varmaste månaderna då det blir en arcteryx softshell.
Har varit på, eller planerar, en trekkingresa till Nepal.
Har varit upp på Kebnekaise.


Är jag fördomsfull eller ligger det något i det jag skriver????

Jag platsar delvis ovan men lite mer av det mesta, ngåra år äldre, lite felr skidresor, lite högre berg, lite mer friluftskonsumtion, lite fler utomhustidningar och lite fler jackor..

Men är det inte en av internets bästa sidor - valfriheten. VIll man ha något så finns det - varför itne söka sig dit man trivs istälelt för att ändra på ett ställe där andra trivs. Gillar man att slå upp en strykbräda på världens mest märkliga ställen finns extreme ironing. Gillar man friluftsdiskussioner med hyfsat seriös ton finns utsidan. Och omvänt så surfar man inte till autopower.se (f d bmwpower.se) för att prata om Volvos förträfflighet. Internet är stort nog för alla utan att vi behöver ändra oss särskilt mcyket och skulel inte just dina ösnekmål finns uppfyllda - öppna eget forum/sajt.

Apropå roliga t-shirts så tycker jag den blåvita t-shirten i konsumstil med texten "T-shirt med roligt tryck" är den bästa. Fanns även som vykortsmotsvarighet.

/Patrik, inte särskilt ironisk trots 37år dvs mitt i genX
 
Malindo; sa:
För att âtervända till temat "Barnprogram" sâ är det helt klart att en som öppet erkänner att han som unga var sk. "Syntare" har föga auktoritet att uttala sig i denna frâga.. ja, man skulle i princip kunna pâstâ att hans argument väger fjäderlätt mot de som veta bättre.

Går det trögt att sälja spanska tvåkiloskängor eftersom gamla herrn har tid backa två år i forumet för att hitta nåt att invända emot?
 
Martin Fjaderlatt.se; sa:
Malindo; sa:
För att âtervända till temat "Barnprogram" sâ är det helt klart att en som öppet erkänner att han som unga var sk. "Syntare" har föga auktoritet att uttala sig i denna frâga.. ja, man skulle i princip kunna pâstâ att hans argument väger fjäderlätt mot de som veta bättre.

Går det trögt att sälja spanska tvåkiloskängor eftersom gamla herrn har tid backa två år i forumet för att hitta nåt att invända emot?
Men vaddå? Vi får la va glada att han bara återvände i tid på forumet. Jag menar tänk om han backat två år i verligheten....
 
Martin Fjaderlatt.se; sa:
Går det trögt att sälja spanska tvåkiloskängor eftersom gamla herrn har tid backa två år i forumet för att hitta nåt att invända emot?

Men lille Martin, vem - utom den mest inbitne diskutör - kan förneka att det var unge herr Singulariteten, och inte undertecknad, som âterfann denne visserligen till âren komne, men ack ännu sâ aktuelle trâd?

Ang. vikten pà dagens kängor kan jag glädja herrn att en spansk tillverkare sedan ett antal säsonger berikat mângen känd och okänd alpinists vardag med mountaineering boots som viktmässigt ligger under 2,0-kilos-gránsen, utan att för den skull brista i prestationer som en bergsbestigare stálla pà denna typ av skodon.

Vad gäller mer allround-kängor, sâ vet de som ägna sig ât internationell prylspan att man sedan ett antal säsonger i Spanien tillverkar kängor som väga under 1,0 kg. paret, även om de i läder och med ordentlig gummisula i regel väga lite drygt ett kilo/par.
 
Tråkigt versus... vad?

Utsidan upplevs av vissa som tråkig. Jaha, vad är motsatsen till tråkig?

Är motsatsen rolig som humorgänget hejbaberibas.. alster. Men de finner inte jag roliga.

Är motsatsen rolig som Karl Gerhards kupletter på sin tid? Den humorn skulle många av dagens TV-tittare inte förstå.

Är motsatsen som Povel Rammels, Martin Ljungs, Hasse och Tages humor? (Nu upptäckte jag ytterligare ett bevis på att jag börjar bli gammal. Dessa underhållare är väl på väg in i glömskans martyrium kan jag tro).

Eller är motsatsen seriös, allvarlig, intressant...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.