Varför är Utsidan så tråkig???

Mezzner (Anders Henriksson) skrev:
Själv tillhör jag ju den ironiska generationen och kommer inte att uppskatta annan humor.

Jag fick lära mig i Slitz redan 1992 (det var på den tiden Slitz inte var en dålig porrblaska utan en dålig musikblaska) att jag tillhör Generation X. Det framgick inte riktigt vad man skulle tycka var roligt. Ingenting, tror jag.

(Vad betyder förresten keff??)

Det är arabiska för värdo.
 
Jag är ett X också! Men bara i det äktenskapliga avseendet.
Måste vara jobbigt att vara en del i en hel generation X.
(Kolla, nu var jag empatisk! Det är atypiskt för min generation.)
 
Nordesjö; sa:
Mezzner (Anders Henriksson) skrev:
Själv tillhör jag ju den ironiska generationen och kommer inte att uppskatta annan humor.

Jag fick lära mig i Slitz redan 1992 (det var på den tiden Slitz inte var en dålig porrblaska utan en dålig musikblaska) att jag tillhör Generation X. Det framgick inte riktigt vad man skulle tycka var roligt. Ingenting, tror jag.

(Vad betyder förresten keff??)

Det är arabiska för värdo.

Detta är ej en trådstöld, det är en parantes.

Då vi i generation X (födda cirkus 65-75, söner och döttrar till köttberget, fyttitalisterna) prioriterar saker som lojalitet, ekonomisk och känslomässig trygghet och tror på en bra framtid genom hårt arbete till skillnad mot köttberget, f'låt fjuttitalisterna menar jag, som mer var självupptagna, egoistiska, karriärkåta mammondyrkare kan du och jag med vår själsliga balans i åtanke utbrista i ett rullande, ekande, bullrande gapskratt åt såväl små som stora roligheter utan att bry oss om nån konformistisk köttbergsradikals snörpna mungiper och von-oben-aktiga kommentarer om ungdomens utförsgående och kan låta han stå med sitt stela, tillgjorda cocktailfnitter i all sin längtan om att vara ung igen!!

Observera att det där var en mening.

Den ironiska generationen är bara en subgrupp inom generation X.

Värdo??

Mvh
Peter P

slut på parantes

ps. eventuella felaktigheter i ovanstående påstående är helt och hållet ett resultat av frånvaro av research ds.
 
Vi var bättre förr.

pal2; sa:

En klok analys. Du missar dock att vi i X-generationen INTE är ungdomen. Vi är ju faktiskt minst 30, och det är vår tur att gnälla över ungdomen. Det är vi som vill vara unga igen. Mest beroende på att det är vi som har varit bäst på att vara unga hittils.

Problemet är bara att de som har ersatt oss på ungdomens tron är så förbannat korkade. DE har ingen humor alls. Dessutom är de feta och samtidigt undernärda (de har ätit så mycket socker att de är feta, men inte tillräckligt mycket riktiga näringsämnen för att bli långa), vilket ju är den ondaste formen av felnäring.
Dessutom tycker de att åttiotalskläder är snyggt. Som sagt - ingen humor.
 
Re: Seriöst är värdelöst...

Raskolnikov; sa:
Seriösa äventyrare...
Nu vill jag inte vara allt för högfärdig eller så. Men det kanske var ironin som gjorde ett intrång? Med risk för att bli nerskriven av ungefär alla - vilket kanske skulle bevisa min tes så skulle jag vilja presentera en fördomsprofil över den genomsnittliga utsidan användaren:

Bor: Mälardalen.
Ålder: 35 år
Medelklass man med inkomst kring 24000:-/mån.
Arbetar på kontor - access till Internet....
Kommer iväg till fjällen ungefär en gång per år men önskar det blev fler gånger.
Konsumerar friluftsprodukter för ungefär 2000:-/mån.
Prenumerar på Utemagasinet.
Gore-tex jacka året runt med undantag för de varmaste månaderna då det blir en arcteryx softshell.
Har varit på, eller planerar, en trekkingresa till Nepal.
Har varit upp på Kebnekaise.


Är jag fördomsfull eller ligger det något i det jag skriver????

Stämmer klockrent på mig men stämmer nog på de flesta som tycker om att vara ute och vandra. Och ja det var ironi.
 
<Nordesjö:>
Jag var tvungen att kolla i din profil, men såg då att du är i yngsta laget. Vi i min generation, var faktiskt bäst på att vara unga dittills, och det är hittills oöverträffat. Just nu är vi bäst på att vara vuxna. Sen är vi dessutom bäst på att vara ironiska också.

Dessutom är vi både perceptiva och relativt snabbtänkta.
Som exempel kan jag nämna ordet keff. Det känner jag till alltsedan sent 80-tal. Jag var ironisk när jag frågade vad det betydde, men vill också med detta accentuera min högre ålder och generationstillhörighet.

Du borde alltså inte ha svarat på min fråga mot bakgrund att jag är en ironiker. Men för all del, jag vitsordar till viss del utläggningen om generation x ovan, och kan också erkänna mig till den, eller åtminstone vara influerad av den. Min ålder är ju inte så väldigt mycket högre än så. Utifrån detta kan jag väl säga att det finns sämre, och mer trögtänkta generationer än de tidiga 70-talisterna.

De, och alla andra ickeironiska, bör dock alltid tänka två gånger innan de svarar. Ironier är inte trevliga att förbigå.


<Inlägget redigerat med tanke på att två nya inlägg hann komma innan detta postades.>
[Ändrat av Mezzner 2005-01-18 kl 21:45]
 
Mezzner; sa:
Du borde alltså inte ha svarat på min fråga mot bakgrund att jag är en ironiker.

Du borde inte ha ställt frågan mot bakgrund att JAG är en ironiker.

Tillägg:
Yngsta laget, förresten... Du tillhör ju inte ens samma generation som jag. Du är en sån där sextiotalist - det är din generation som har uppfostrat dagens feta och korkade ungar! Allt är ditt fel.
[Ändrat av Nordesjö 2005-01-18 kl 22:07]
 
Nordesjö; sa:
Du är en sån där sextiotalist - det är din generation som har uppfostrat dagens feta och korkade ungar! Allt är ditt fel.
[Ändrat av Nordesjö 2005-01-18 kl 22:07]

Hrfm.. skrlm! retfkolotita ARGH!

Hr Nordesjö. Hade det inte varit för de ngt äldre barnen i hagen hade DU fått genomgå barndomen i tron att sanning ges i form av strumpor i en pannkaka och leende farbröder med runda glasögon i plyschoveraller!! Men ta du och vänd din generation ryggen. Sätt dig i knät hos köttberget. Den dag de pensioneras ska vi minnas var vi hade dig.

Ha dé
Peter P.

ps :) :) :) Bara för säkerhets skull. ds.
 
pal2; sa:
Hade det inte varit för de ngt äldre barnen i hagen hade DU fått genomgå barndomen i tron att sanning ges i form av strumpor i en pannkaka och leende farbröder med runda glasögon i plyschoveraller

Inte då. Det var vi sjuttiotalister som berättade för er gamlingar att "det där tramset kan ni ju inte kolla på". Då sa sextiotalisterna "Men det är ju rörliga bilder!"

Sen började de göra bra TV istället, för att sjuttiotalisterna började ställa krav.
Gullan Bornemark ersattes av Trazan o Banarne.

Dags att gå och lägga sig. Drutten och Jena har ju redan varit...
 
I Gullans produktionsteam fanns inga 60-talister, och knappast ens 50-talister. Trazan och Banarne är väl 50-talister, och i deras produktionsteam fanns inga 70-talister, möjligen nån brådmogen 60-talist...

(Nu var jag inte ironisk. Hur känns det?)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...