Sova i fäbod el liknande

Tänkte ge mig ut på skidorna några dagar och funderar på om det finns några bra övernattningsplatser i Faluns omnejd. Typ fäbodar eller raststugor där det går bra att breda ut sitt liggunderlag. Har du något tips? Berätta!
 
Vildmarksleden används inte på vintern men jag hittade en skoterled som går nästan samma väg. Med början i Sörskog dygt en mil norr om Bjursås gjorde jag en 9 kilometerstur till timmerkojan på Flymyren. Där finns övernattningsbritsar och en eldstad i mitten, ved får man dock fixa själv. Ett tips är att vara några stycken om man ska sova där på vintern, det är svårt att få upp värmen själv.
Huttrande men vid gott mod åkte jag dagen därpå söderut ca 15 kilometer för att landa vid Bjursås skidanläggning. Därifrån går det bussar mot Falun.
Mitt betyg är att det var en bra led för den som vill ut på en kortare tur med övernattning men tråkigt att åka i skoterspår i längden.
Vi ses i skidspåret, eller kanske på isen under Runndagarna?!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...