När sätts "läsa nya-räknaren"?

Hej!
Jag uppskattar läsa nya-funktionen men iblöand så strular den så jag ser mer än jag önskar. Jag undrar därför när tidsstämpel som avgör när medelanden inte är nya sätts. Jag trodde det var vid utloggning som den sattes om men det stämmer inte men vad jag erfor nyss.

Jag loggade in och läste nya medelanden och loggade ut. Trodde då att jag skulle sätta om räknaren till utloggninstidpunkten. Fick sedan mail om att någon svarat på ett inlägg. Loggar in för att även kunna svara på detta och efter att ha valt läs nya ser jag även de som var nya vid förra inloggningen. Så ska det väl inte vara eller?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Det vore också kul att kunna sätta tiden tilbaka man vill läsa sedan, t ex jag vill läsa alla nya sedan 12 oktober 2006 (indirekt kan man ju det men man får räkna om till unixtid (sekunder sedan 19700101) och manuellt klippa in det i URL:en) men snyggare vore om man kunde sätta en datum direkt.

/Patrik
 
Hallå??? personalen??????

Hej! Lyfter dennan tråden då jag hoppas att Utsidan-personalen kan svara på frågan. Två veckor utan svar är lite längre än jag hoppades.
Ni får två veckor till, annars får jag väl anmäla inlägget som anstötligt och få svar via abuse-ansvarig ;-)

Tack på förhand!

/Patrik, som är nyfiken eftersom det inte verkar funka som jag trodde och ville, dvs att "läsa nya"-gränsen sattes om vid utloggning
 
clindh; sa:
Svaret är att jag inte vet exakt; forumet är inte skrivet av mig och jag har inte satt mig in i hur det gör exakt...

Jag brukar köra själv med denna lista och håller koll på vilka trådar jag känner igen eller som verkar intressanta.
http://www.utsidan.se/vb_forum/senaste.htm

Men jag läser med väldigt ojämna mellanrum och vill använda just läsa nya. Om inte ni på utsidan inte själva vill svara så kan ni kanske berätta vilken forumshanterare som ligger i botten så får jag söka själv. Jag vill verligen använda läsa nya och hoppades att räknaren nollades vid utloggning från utsidan.se men det verkar inte vara 100% så.

Ser fram emot bättre svar eller ledtrådar framåt..

/Patrik
 

clindh

Forumvärd
vBulletin 1.1
Den är bara 6 år gammal eller så.

Såvitt jag vet håller den en persistent cookie med klockslaget för din senaste besök på forumet. All "ny"-markering utgår från denna cookie, det finns inga flaggor per forum eller dylikt som senare forumversioner har.
 
läsa endast för mig nya inlägg?

vBulletin 1.1
Den är bara 6 år gammal eller så.

Såvitt jag vet håller den en persistent cookie med klockslaget för din senaste besök på forumet. All "ny"-markering utgår från denna cookie, det finns inga flaggor per forum eller dylikt som senare forumversioner har.


Hej Utsidan!

Logn time -no see! Har inte varit inne sedan i somras och kollar först nu på nya layouten. Upptäcker att jag inte hittar min favvoknapp från gamla utsidan nämligen "Läs nya inlägg" som ju listade de för mej olästa inläggen. Nu hittarjg bara en datumsorterad "Lista nya inlägg" men jag vill ju se alla smo är nya för mig, alternativt (men lite sämre eftersom jag då måste komma ihåg datum för senaste besök) att jag själv kommer ihåg datum jag var inne senast och får knappa in det datumet och sedan se alla nya inlägg sedan dess.
Finns "läsa mina olästa" på nya utsidan? I så fall var/hur?

Ser dessutom en sak som jag inte gillar på sidan "Lista nya inlägg" om tråden "kalle på toppen" fått ett svar idag och ett svar igår så syns tåden "kalle på toppen" både under dagens datum och under gårdagens datum. Jag tycker det räcker med senaste datum tråden fått ett inlägg...

/Patrik, tyckare
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.