Fler som fått "dating-spam" via utsidans mailtjänst?

Hej!

Har fått ett mail på taffling engelska från någon som utger sig var från Afrika och har läst min utsidan-profil och vill skicka bilder. Jag är inte intressead av detta och undrar om det är msakingjort spam eller verklig person som verkligen missförstått utsidans syfte. Avsändaren är en yahoo.com-adress.

Vill utsidans admin ha en kopia står jag gärna till tjänst.

/Patrik, som hoppas slippa trams från en i övrigt bra sajt
 

clindh

Forumvärd
Vi vet om detta; det var inte en vanlig mailspam utan denne stackars ensamme senegales hade registrerat sig som riktig medlem på Utsidan och sedan använt "Kontakta medlem"-funktionen för att skicka ut en massa sådana mail.

Om någon är nyfiken på lite äventyr kan ni ju svara, annars så bortse helt från det där mailet... :)

Vi har stängt av denne fekjmedlem, och får hoppas det inte händer igen.
 
tango; sa:
/Patrik, som hoppas slippa trams från en i övrigt bra sajt

Har fått liknande brev på andra communities, dock inte här. Nåväl, det måste vara svårt för utsidan att förhindra liknande typer av Scam-försök. Vemsomhelst kan ju registrera sig som medlem och därefter skicka mejl till valfri medlem.

Man kan ju bara önska att man slipper liknande grejer i framtiden, men några garantier kan nog utsidan knappast kunna ge.

Mvh /Joel
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.