Mårdhunden skall utrotas

Risstängsel?
Elstängsel runt blåbärsriset? Är det ekonomiskt försvarbart? Tekniskt genomförbart? Måste skissa på det...

Finland lyckas ju ha en kraftig stam - kan ingen räkna ut deras storlek kontra bärplockare och påvisa hur bra det går österut?

Det här med hundar som smittas i skog... kom igen nu - utvecklingen går framåt. Man måste inse att det kanske inte är skogen som gäller för promenader längre. Inne i stan har vi rastgårdar, vad är problemet?


Framförallt - INGEN har dött av dvärgbandmask i Sverige i modern tid.


MAS (mårdhund army sweden)
 
Framförallt - INGEN har dött av dvärgbandmask i Sverige i modern tid.

Vi vet det nu. Bra du har fått det sagt, flera gånger

Men i artikeln står det också

Men mårdhunden anses vara ett stort hot mot den biologiska mångfalden eftersom den äter upp groddjur, fåglar och fågelägg,
Det är i mina ögon något man bör tänka över. Vi har en föränderlig natur ja, men ska ett djur som planterats in av sovjetiska pälsuppfödare få förstöra vår mångfald?
 
supergeten är väldigt ironisk, jag fnissade redan åt första inlägget. I vargtrådarna skrivs det att ingen har dött av vargangrepp i modern tid :)

Ja, det fattade jag med, men man kan upprepa det live väl mycket. Tar liksom fokus från trådens ämne. Har du själv någon åsikt om den biologiska mångfalden tex?
 
Jo, det har jag. Mårdhund och dvärgbandmask vill jag inte ha. Kommer att gråta den dag man inte vill plocka bär eller dricka ur fjällbäckarna även här i Sverige. Är nog åt mitten i vargfrågan och tycker att licensjakt är OK.

Ja, det fattade jag med, men man kan upprepa det live väl mycket. Tar liksom fokus från trådens ämne. Har du själv någon åsikt om den biologiska mångfalden tex?
 
Vi vet ju att vargen som är lite tuffare går långt och lämnar synliga spår i beteshagar. Mårdhunden föredrar skog och sjö samt käkar ägg och amfibier, inte så många som saknar dem förrän det blir tommt och tyst.

Myndigheter är bland det trögaste vi har, få arbetar där av intresse.

Klagers klagosånger är mest tomma burkar som skramlar lite men oftast innehållslöst.
 
Här är "beviset" :) http://terjadefoton.wordpress.com/2011/09/08/mardhund/

gif_mardhund_thel.gif


Jag litar i det här fallet på att SJF håller reda på allt som går att skjuta, och enligt dem finns INGA bekräftade fynd söder om Västerbotten.

http://www.jagareforbundet.se/Viltet/ViltVetande/Artpresentationer/Mardhund/

Men det har ju ingen som helst praktisk betydelse, de kommer att komma in både från norr och söder, och kanske också från Åland det går inte att stoppa.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.