Mårdhunden skall utrotas

hördes på radion. Några röster för att bevara denna främlig i faunan?

Naturen är ju mycket bättre på att reglera sig själv, varför skall korkade människor lägga sig i?
Jag förespråkar inplantering av mårdhundsvalpar, jag vill se en livskraftig stam med fina gener.

Bärplockare och andra friluftsmänniskor måste dessutom lära sig att oddsen på att få i sig farliga sjukdomar är otroligt små. Bilar är mycket farligare, för att inte nämna ungdomsgäng!

Ingen människa i Sverige har dött av dvärgbandmask i modern tid!



;)
 
Näppeligen på egen hand inplanteringen i V Sovjet var synnerligen planerad.

Nu vet vi att anfibierna har minst två fiender, mårdhunden och mårdhundskramaren.
 
Naturen är ju mycket bättre på att reglera sig själv, varför skall korkade människor lägga sig i?
Jag förespråkar inplantering av mårdhundsvalpar, jag vill se en livskraftig stam med fina gener.

Bärplockare och andra friluftsmänniskor måste dessutom lära sig att oddsen på att få i sig farliga sjukdomar är otroligt små. Bilar är mycket farligare, för att inte nämna ungdomsgäng!

Ingen människa i Sverige har dött av dvärgbandmask i modern tid!



;)

Vi har inte haft dvärgbandmask på skogens bär och rabies heller för den delen. Nu håller vi på att få både och med hjälp av bl a mårdhunden.

Farligast av allt är aningslösa idioter.
 
Det kunde ju underlätta om man började med en referens

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=412&artikel=4981865

Jag tror inte någon vill ha mårdhund i Sverige. Men sedan kan man ju också fråga sig hur realistiskt det är att försöka stoppa dem? Se på Nya Zeelands utrotningsförsök av olika däggdjur, där har de haft mycket svårt att lyckas ens på begränsande ytor, dessutom kommer det ju aldrig ta slut, det kommer ständigt komma nya från Finland. När de nu dessutom etablerats i Danmark, så så får man bara acceptera att det inte går att stoppa dem, men först vill man uppenbarligen kasta några miljoner på dem.
 

avslutad210712

Gäst
Det är mest att masken kommer in via illegalt import av hundar som är problemet

Bara för att insmugglade hundar är ett större problem så skall man strunta i problemet med mårdhundarna? Synnerligen konstig inställning. Fast det är klart att än så länge så finns mårdhundarna bara i norra delen av landet och så länge det är på det sättet så spelar det ingen roll. Undrar hur det kommer att låta längre fram allt eftersom mårdhunden sprider sig söderut?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...