Dokument innifrån: Vargkriget

Eftersom vargarna har riksintresse, så om vi ska demokrati fullt ut så ska det vara en rikstäkande folkomröstning. Och då blir det fler vargar i värmland.

Men nu är det våra folkvalda som bestämmer det ÄR demokrati det ni vill syssla med är anarki era natur punkare. Samhället funkar som sådan att allt är inte alltid som man vill. Ni har vargar i glesbyggden vi, vi har i stan har andra problem. Men här finns det också extrimster som vill utrota både det ena ovh det andra. Det slänger sig också med som demoktati.

Sluta hacka på folk att de inte tillför nåt, Du tillför inte skit själv. ger inga raka svar och trollar.

Du träffade spiken klockrent.......så startas ett krig.
Hoppas att du aldrig blir politiker.
 
suck. idioterna i skidmask är just det. lallande idioter, du var ju själv inne på det i nått inlägg. Varför kapa studsarn (inte vad jag skulle göra om jag skulle skjuta varg utan att bli upptäckt).
Att påstå att dessa lallande tokar tillämpar demokratiska principer hoppas jag är en felskrivning från din sida. Det de förespråkar är det styreskick som delar av Somalia har, inte demokrati.

Politiker skall/borde föra politik som är till gagn för hela folket och vara en röst för den egna "församlingens" intressen. Att framföra åsikter bara för att skapa/behålla makt är av ONDO!



Men... vi har ju ingen lokal. Är det verkligen så synd om de stackars obygdsjägarna?

Antalet vargar skall bestämmas av de med kunskaper i ämnet. Tror man att Disney har en korrekt syn på djur och natur SKALL man vara lika diskad från det medbestämmandet som alla de tokar som tror att bröderna Grimm har rätt.

Frysfyllande jägare och fiskare fins det för många av så länge de är fler än 0.

BZ/

Aktiv-jägare tror att det är rovdjurvänner som går ut och tjuvskjuter björn, lo och varg. Bara för att lägga skulden på de stakars missförstådda jägarna. Och det var nog syftet med första inlägget.

Snart kommer uföjare till vargkriget... Vargkriget II "Andra vågen" den handlar om hur rovdjurvännerna går ut och skjuter vargar och samtidigt gör en dokumentär. I filmen kommer vi se ett gäng människor i "luva och palestinasjal" men man kan också tyvärr se att aktörena i denna film bär kläder av märket "swedeteam". Och rycktet säger att skådisarna är alla medlemmar i JRF.
Ja vad säger man i dessa tider inget kan man lita på.

;)
 
Man kan alltid ha olika åsikter om "på vilken nivå demokratin ska ligga". Som regel är det förstås rätt snäva särintressen som gör att folk inte nöjer sig med den ändå ganska finmaskiga demokratid vi har i Sverige, på det hela taget.

Självklart är det också så att demokratin ska försvaras militärt, och i det här fallet förstås - men rättsväsendet. Sen kan ju folk alltid tycka att de vill bestämma själv, och det brukar gälla alltifrån skatter till bygglov, men det är ju länge sedan någon del av Sverige blev självständigt under nytt styre...

Sen är det ju ett problem att det finns så många* jägare som tar sitt fritidsnöje på för stort allvar.

*det räcker ju med ganska få, för att det ska vara för många...
 
Du träffade spiken klockrent.......så startas ett krig.
Hoppas att du aldrig blir politiker.

Nej krig startas när små små grupper av galna människor tror att de vet bäst. Sedan via skräck och terror får de medlemmar i när området. Därefter ger de sig på sina grannar.

Du som individ gör antingen som de vill eller går samma öde till mötes som deras fiender.
(gråben i detta fallet). Ibland lyckas de och kommer till makten ibland vinner de snälla.

Dessa galna människor lider oftas brist på utbildning och människor i deras närhet som ber dem hålla käften.

Detta är OT.

Tillbaks till ämnet.

Filmen är sjuk, och det kommer inte leda till en bättre lösning. Jag tror att det system som vi har i dag är det bästa. Sen finns det alltid situationer som inte varit bra. Tex från filmen där fårägaren fick fängelse för att han skutit varg inte var bra. En rättegång var rätt men om det var som i dokumentären skulle han gå fri enligt mig.

Det kommer hända olyckor men varför ska det vara så ofarlift att bo på landet, Faror finns överallt. På jobbet på, vägarna överallt. Så det är inte därför ni vill ha bort vargen utan för att som i dokumentären säger att vargen tar älgen från jägaren.

Varför har ni jägare mer rätt till landets djur?

är det för att ni dödar dem?
är det för att ni utfodrar dem?

Ska alla pengar som som delas ut i bidrag stanna i respektive komun/län. Ni håller er för er själva och vi sköter oss....?

Vi är ett land på både gott och ont.
 
Angående krig så finns här lite sköna lirare på andra sidan: http://www.animalliberationfront.com/ALFront/Actions-Sweden/BitebackReports2010.htm . Läs March 16. Jag var på 50-årsfest några dagar efter någon satt en brandbomb under deras bil på infarten till huset. Det var några meter från huset så det hade kunnat gå väldigt illa för hela familjen. De är värre än varghatarna i mina ögon och jag har ingen respekt för sådana människor och inte heller deras metoder. Hans "brott" var att han jobbar på Astra, som köper tjänster av ett ftg som utför djurdörsök, som jurist så de hade kunnat välja att utföra mordbrand hos vilken godtycklig Astra-anställd som helst. Frun är veterinär och kollega med min sambo så det känns som att de ger sig på helt fel kategori människor.
 
fler lallande idioter

Angående krig så finns här lite sköna lirare på andra sidan: http://www.animalliberationfront.com/ALFront/Actions-Sweden/BitebackReports2010.htm . Läs March 16. Jag var på 50-årsfest några dagar efter någon satt en brandbomb under deras bil på infarten till huset. Det var några meter från huset så det hade kunnat gå väldigt illa för hela familjen. De är värre än varghatarna i mina ögon och jag har ingen respekt för sådana människor och inte heller deras metoder. Hans "brott" var att han jobbar på Astra, som köper tjänster av ett ftg som utför djurdörsök, som jurist så de hade kunnat välja att utföra mordbrand hos vilken godtycklig Astra-anställd som helst. Frun är veterinär och kollega med min sambo så det känns som att de ger sig på helt fel kategori människor.

Att det fins skitstövlar på båda sidor skiljelinjen är ingen nyhet, och de är alla precis lika kassa. Troligtvis har de två ytterligheterna mer gemensamt med varandra än med resten av befolkningen.

Båda sidor har visat att deras människosyn är lika kassa. De har också visat hur lite de egentligen är ute efter djurens bästa.
ski-mask idioten som tyckte att det va synd att rovfågel, räv och grävling stryker med i förgiftningen av varg, men att det är ett pris värt att betala...
Djurrättsaktivister som släpper ut djur i naturen som är döda eller döendes inom ett fåtal dagar

Men som sagt 2 fel gör inte 1 rätt.

BZ/
 
Sveriges egna Terrorister!

När en liten grupp extremister, som i detta fallet tagit hela den skandinaviska vargstammens framtid som gisslan för att uppnå sina perverterade politiska motiv, är detta att likställa med terrorism! Denna grupp är dessutom är beväpnade med illegala skjutvapen, napalm, dynamit och gift och hotar alla i samhället som kan tänkas ingripa med döden!

Då måste man fråga sig vad vår soldater gör långt borta i Afghanistan?
Kalla hem utlandsstyrkan och låt dem rensa skogarna från vår inhemska Al Quida.
Skjut, gräv och tig!

Detta kan mycket väl bli resultatet om inte ni jägare tar er i kragen, väljer sida och börjar rensa i era egna led!
 
Det var ett minst sagt radikalt inlägg. I stil med att vi män måste välja sida och börja rensa i våra egna led angående överfallsvåldtäktsmän. Du får ta och snacka med Animal Liberation Front och rensa i "dina" led så länge.
 
Niklaz, man kan tro att du varken sett inslaget eller insett vad denna grupps budskap var! Ledaren för en av grupperna säger uttryckligen att man kommer göra processen kort med alla som ingriper!
Får hoppas att det inte är du de träffar på nästa gång de är ute och skadeskjuter eller på annat sätt plågar ihjäl våra sista vargar!

Ansvarigt polisbefäl berättar om svårigheten att få folket i bygderna att tala och avsaknaden av resurser. Flera motståndare mot vargjakt bosatta i berörda län har hotats, trakasseras och fryst ut rent allmänt. Riksdagsmän springer Jägarförbundets ärenden i riksdagen osv. Så det kan inte längre råda något tvivel om hur utbrett medlöperiet är och att man för en kampanj med flera fronter. Situationen liknar allt mer fjäskande för nazismen och andra antidemokratiska krafter under 30 och 40-talet.

Om det eskalerar måste samhället använda de få medel vi har och då kan det leda till en väpnad konflikt i våra skogar. Att blanda in djurrättsaktivister och pedofiler visar bara på hur du försöker snacka dig bort ifrån ämnet och tjänar till att legitimera varghatarnas illdåd.
 
Orkar inte vargdebattera... ämnet är helt urflippat numera.

Dock så anser jag att "kriget" handlar om landsbygd kontra storstad, vargen får ta smällen och symbolisera den "överbetalda, skräniga nollåttsjäveln"...
 
Är det ingen som är rädd för att örnar och andra stora fåglar ska ta hundarna eller vilt som man kan äta. Jag har sett bildbevis i Kazakstan på att örnar är onda och tar hundar. Tror att det är en hund på bilden.

kaz_4770.jpg


/Stellan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
raderad04 Dokument Laponiavargen Vilda djur 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.