Vargimport

Ja, bara ett snäpp före före dig.

Du måste ha sett fel. Jag köar inte, det är en principsak. Jag köpte mitt sinne för humor på ebay, av en snubbe som inte hade någon användning för det längre. Han skulle visst bli bankman. Det sitter som smäck och är väl ingånget. Det enda jag kan klaga på är att det inte direkt är årets modell. Men jag har upptäckt att gubbhumor matchar min gamla lodenrock perfekt.
 
när det gäller att återställa ekosystem så är det ganska kört vid det här laget.. vi kan inte återställa ett skit med vårt industrisamhälle, växande befolkning och infrastruktur, vi kan ta kloka beslut om energi, skogsbruk, jordbruk, föroreningar, vara försiktig med känsliga områden och biotoper med mera, mer dera. dock kan vi ta beslut om hur vi kan anpassa vår omgivning så att det blir så bra så möjligt, om inplantering av varg skapar ett ekologiskt och samhälleligt mervärde vet jag inte, dock tror jag att den spillra vi väljer att hålla vid liv inte gör någon värdeskapande skillnad överhuvudtaget.
 
Det där håller jag inte med om. Resonemang av typen "kan det inte göras perfekt är det ingen idé att göra dem alls" är bara dumma, tycker jag. Jag har svårt att se skillnaden på att " ta kloka beslut om energi, skogsbruk, jordbruk, föroreningar...", vilket egentligen innebär att inte förstöra ekosystem i mer än man måste (även om definitionen av "måste" är en disskussionspunkt) och att, så gott man nu kan, återställa ekosystem/biotoper.

Med ditt resonemang, Patric, dömer du ju ut sådana saker som att återställa flottningsrensade vatten, urdikade våtmarker eller återplantering av regnskog etc. Det tycker jag verkar dumt.

Dessutom anser jag att "hålla en spillra vid liv" i sig är ett värde. Även om värdet naturligtvis blir större, ju större spillran är.
 
Med ditt resonemang, Patric, dömer du ju ut sådana saker som att återställa flottningsrensade vatten, urdikade våtmarker eller återplantering av regnskog etc. Det tycker jag verkar dumt.

Dessutom anser jag att "hålla en spillra vid liv" i sig är ett värde. Även om värdet naturligtvis blir större, ju större spillran är.

va.. hur fanken får du ihop det, det är precis den typen av åtgärder jag förespråkar.. nu får du släppa hörnstolpen och komma in i matchen.
 
jag förstår att om man inte tycker som dig är man trångsynt och borde vidga sina vyer, med den argumentationstekniken bemöts man med motsvarande.. enkelt.. varför skriver du inlägg om du inte vill att andra besvarar dom, är det inte bättre att du skriver i din dagbok eller så?

Jag skriver inlägg med frågor för att få svar, du svarar med inlägg som är virriga och handlar om helt andra saker. Om du vill få ut ett budskap så kan du väl starta en blogg eller bilda ett parti eller så.
 
Men satans. råkade bara få ett återfall ... skulle bara se om det fanns någon utspårad varg-, same- eller ÖL-(överlevnads tråd, till de som mot all förmodan missa vad ÖL står för.) tråd.

och se en utspårad varga tråd av yppersta kvalité. Det sköna med dessa trådar att alla inte är lika på och seriösa, samt att mottagaren inte vill förstå att visa ämnen aldrig orkar dö med andra ord att de är tröttsamma....

En annan skön grej är att mina inlägg oftast blir helt nonchalerade ...

När jag ändå har ramlat tillbaks i forum träsket ska jag kolla vidare om min favorit alarmmist angående alarmerande klimatföreändringar...

Peace.......
 
Jag skriver inlägg med frågor för att få svar, du svarar med inlägg som är virriga och handlar om helt andra saker. Om du vill få ut ett budskap så kan du väl starta en blogg eller bilda ett parti eller så.

fel, fel.. igen..

Fel nummer 1: du ställer ingen fråga utan en serie med påstående
Fel nummer 2: jag har inget budskap jag vill få ut till den stora massan, däremot är jag en besserwisser och jag fullkomligt älskar att åsiktsbajsa i forum
Fel nummer 3: jag är aldrig virrig och jag har åsiktsbajsat om det tråden handlar om, vargar.. dock var jag ointresserad av inseminationsspåret så jag ignorerade detta
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Jordbruksministern öppnar för vargimport Vilda djur 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.