Hjälp med Identifiering av spindel, hittad under kudden.

Ingen aning men...

Hejsan,

alldeles oavsett om läkarna har hittat något eller inte tycker i alla fall jag att det verkar mycket mer troligt att de blivit infekterade av något ovanligt virus. Jag menar hur stora är oddsen för att en spindel stor som en tummnagel biter två sovande personer utan att de märker det. Den ska ju dessutom ha tillräckligt stor mängd med gift.

/ Stefan
 
Den enda svenska spindel som har tillräckligt starka käkar för att överhuvudtaget bita genom människors hud är kärrspindeln och dess gift är så svagt att det inte påverkar människor. Så det är nog något annat dina vänner drabbats av...
 
fästingrelaterat?

De har inte bivit fästingbitna och fått Borelia alterntivt TBE?
Ett fästingbett är lättare att missa.

Jg vet inte om detta är typiska tecken men en del stämmer:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Borrelia

Var i landet bor de?

Är det fästigtätt så läkare borde övervägt detta?

/Patrik
 
Kan vara psykiatrisk natur. Depression ger dessa symptom förutom "leverfläckar" då, vad nu det innebär.

Personer med depression tenderar även att se ugglor i mossen och blir rädd för svenska ofarliga spindlar etc.

//
grodanbolle som slängde ut en spindel igår för att han vägrade betala hyra. Han lär väl inkvartera sig på balkongen i stället.
 
Senast ändrad:
Hej,

Min vän och hennes pojkvän har fått ätstörningar (mat går ej ner), fått problem med leder, leverfläckar har börjat komma osv.

Alla sorters prover hos läkaren har tagits de hittar inget fel.

Den här spindeln hittades under deras kudde.ö De lyckades fånga den och la den i ett glas. Här är bild:


Vet ni något om denna spindel?

All hjälp uppskattas.

Med vänliga hälsningar,

David

För mig ser det faktiskt ut som en White Tail Spider, men den finns ju i Australien och dit är det långt.

Men utseendet stämmer väldigt, väldigt bra...storleken också.

Naturhistoriska kan nog ge besked...

//Johan

edit: länk till bild... http://www.nzma.org.nz/journal/117-1188/748/content01.jpg

edit 2: strecken överst på bilden motsvarar mm...
 
Med tanke på att vi reser över hela världen numera, likt våra släktingar gick till kyrkan för 100 år sedan och fick alla nya influensor och sjukdomar där, typ demokrati, rösträtt mm.
Har ni eller någon granne varit ute och dragit hem nya djur/insekter/spindlar???
 
För mig ser det faktiskt ut som en White Tail Spider, men den finns ju i Australien och dit är det långt. Men utseendet stämmer väldigt, väldigt bra...storleken också.

Med lite god vilja stämmer symtomen också:
"They are known to bite humans and effects may include local pain, a red mark, local swelling and itchiness; very occasionally nausea, vomiting, malaise or headache may occur."
(Wikipedia)
 
Tarantel

Hej David

Har inte en susning vad för spinelart det är, bara att det är en s.k tarantel då den är hårig.

Kanske har denna håriga spindel "bitit ifrån" om den blivit klämd eller nåt sånt, det kan en del av våra svenska spindlar göra. De är inte farliga direkt( om man inte är väldigt allergisk) utan är lika giftiga som bin. Vet att hoppspindel, husspindel och korsspindeln kan bitas och efterlämna svullnad av bettstället.

Men det ser ju faktiskt ut som om det är den giftiga white tail spindeln om man jämför bilderna. och "leverfläckarna" kanske är det underhudsblödningar? De bör ju kontakta läkare igen och informera om denna spindel eller ringa giftinformationen.
Det är ju inte omöjligt att den hamnat här i Sverige..
 
Senast ändrad:
Verkar som att dom varit där!

//Peter

De bör nog kontakta en läkare eller ringa giftinformationen. Sen måste man ju ge information om vad man kan tänkas tro att man blivit "sjuk" av.
När man kollar så ser det ju faktiskt ut som om det är en likadan spindel som den giftiga whitetailen....
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.