Vilka hemska djur det finns i naturen. Någon borde göra något åt det. Kan man inte införa en belöning på 5 000 kr till varje person som kan fånga en gädda. Vi behöver inte ha mer än 210 gäddor i Sverige och vi kan ha dem i Stockholm. Varför ska vi ha gäddor i hela landet när det egentligen bara är stockholmare som vill ha dem?
 
Efter att ha varit med om att en aligator förstörde grillkvällen vill jag utfärda en skarp varning,
Visserligen skedde det i Florida och utomhus men lite bättre ordning kan det väl vara.
Krokodilerna i Arika är ju oxså ett problem, lär ha dåliga tänder och måste röta sitt byte först.
Det skall vara svansen man skall se upp för, om man nu hann se den när den kommer i i 70m/s.
Vad med krokodilfria zoner, det mesta är ju politikernas fel.......

Tack för alla fina livsfarliga djur historier. Har oxså blivit stalkad av två ekorrar som ville in i huset och gnagde på uppgiften, som tur var var bjälkarna tjocka just där.....men läskigt var det.
 
Vi lever själva i ständig skräck. En räv, tror jag, har intagit vårat hem. Var än vi går bevakar hon oss och hotar oss ständigt med sina vassa tänder. När vi kommer hem anfaller hon direkt. Ondskefullt. Vi har ansökt hos landshövdingen om att lägenheten ska bli en fredad zon, men inget svar....

Hjälp!

4480_80928626722_556196722_2321549_1995767_n.jpg
 
Räven behöver en kompis, annars kommer djurvärnet stormande......inte bara odjuren utan även dess omhuldare skall man freda sig mot. Hemma har vi tigerproblem, två stycken läskiga typer.....
 
Jag ska i alla fall sluta bada naken:

"När gäddan ser en liten hand tror han att det är en bytesfisk och då utlöser sig huggreflexen. En hungrig fisk hugger på allt med lämplig storlek."
 
Det hände i nordamerika för ett antal år sedan att en familj på herr o fru + ett barn på ca 5 år
var ute och paddlade på långtur.Dom låg under bar himmel i varsin sovsäck.
På natten vaknade alla av skriket av ungen.

En varg tog tag i huvudet på barnet och drog iväg med honom.
Fadern sprang efter och fick vargen att släppa taget. Under tiden som fadern plåstrade om barnet
så satt vargen några tiotal meter bort och tittade på.
Hade han lämnat barnet hade vargen gjort en ny attack.
Källa: "det bästa"

Exakt så hände på vårt jaktområde i höstas (fast med hund), vargen väntade på att husse skulle
gå en bit bort så han kunde fortsätta.
Vargen är beräknande och listig. Den överväger noga förutsättningarna.
Om man rusar emot vargen, så kommer den att fly. Det imponerar på honom men han springer inte långt.
Rusar du emot älgen, så kan du åka på stryk. (om du är för nära)
 
Du är ju bara för mycket!
Hänvisar du till Det Bästa!
Om dina jägarpolare är pâ din nivâ sâ oroar jag mig än mer för hur
det ska gâ med den sâ kallade viltvârden i landet.

Vänta nu, du skojar va? visst? "nudge, nudge" Lite trollande sâ här pâ eftermiddagen va? "nudge, nudge"
Vänta, jag ska leta upp nâgot i News of the world som bevisar att det finns jägare utan foliehatt.
 
Du är ju bara för mycket!
Hänvisar du till Det Bästa!
Om dina jägarpolare är pâ din nivâ sâ oroar jag mig än mer för hur
det ska gâ med den sâ kallade viltvârden i landet.

Vänta nu, du skojar va? visst? "nudge, nudge" Lite trollande sâ här pâ eftermiddagen va? "nudge, nudge"
Vänta, jag ska leta upp nâgot i News of the world som bevisar att det finns jägare utan foliehatt.

Det anser alltså att "Det bästa" inte är trovärdig?
Hur lyckades du koppla in viltvård?
 
Efter att ha varit med om att en aligator förstörde grillkvällen vill jag utfärda en skarp varning,
Visserligen skedde det i Florida och utomhus men lite bättre ordning kan det väl vara.
Krokodilerna i Arika är ju oxså ett problem, lär ha dåliga tänder och måste röta sitt byte först.
Det skall vara svansen man skall se upp för, om man nu hann se den när den kommer i i 70m/s.
Vad med krokodilfria zoner, det mesta är ju politikernas fel.......

Tack för alla fina livsfarliga djur historier. Har oxså blivit stalkad av två ekorrar som ville in i huset och gnagde på uppgiften, som tur var var bjälkarna tjocka just där.....men läskigt var det.

Krokodiler har inte dåliga tänder, däremot har de svårt att tugga och därför gärna "rötar" sina byten för att lättare kunna slita loss hela stycken att svälja!

Erik.
P.S Förstod ironin! =)
 
Det hände i nordamerika för ett antal år sedan att en familj på herr o fru + ett barn på ca 5 år
var ute och paddlade på långtur.Dom låg under bar himmel i varsin sovsäck.
På natten vaknade alla av skriket av ungen.

En varg tog tag i huvudet på barnet och drog iväg med honom.
Fadern sprang efter och fick vargen att släppa taget. Under tiden som fadern plåstrade om barnet
så satt vargen några tiotal meter bort och tittade på.
Hade han lämnat barnet hade vargen gjort en ny attack.
Källa: "det bästa"

Exakt så hände på vårt jaktområde i höstas (fast med hund), vargen väntade på att husse skulle
gå en bit bort så han kunde fortsätta.
Vargen är beräknande och listig. Den överväger noga förutsättningarna.
Om man rusar emot vargen, så kommer den att fly. Det imponerar på honom men han springer inte långt.
Rusar du emot älgen, så kan du åka på stryk. (om du är för nära)


Läste i "En ding ding värld" för ett antal år sedan att Rymdvarelser rövar bort små barn och betande kossor.
Kanske dags att skjuta av några Aliens så man kan släppa iväg barnen till skolan och släppa ut kossorna på grönbete.

Erik.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mediafotograf Älgar i sthlm Vilda djur 5
Reibel Vita älgar Vilda djur 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.