Grävlingsspillning? (Bild)

Har sett liknande högar efter stigarna nu på hösten - överallt!
Min första tanke var: grävling! men sen kom jag att tänka på att de kanske inte äter så mycket lingon. Räv är det ju iaf inte och det finns ju inte så många fler djur att välja på.

Vad tror ni?

grvlingsspillningkanskede0.jpg
 
Ånej! Visste att någon skulle skriva så! :)
Nej, men det ser inte ut som rävbajs brukar göra - med en liten "topp" på slutet. Alltså typ konformade korvar. Här är det mer som en gegga, men det kanske beror på kosten?
Om rävars kost består av lingon så är det ju mycket möjligt iofs...

Jag skulle nog sätta en slant på räv, trots allt. Äter bär gör de i alla fall...
 
Vågar inte gissa på vad det är.
Jag har sett liknande högar "överallt" i tranåstrakten, med skillnaden att de var fulla av svarta glänsande skalbaggsskal. Jag vet också att det finns en grävling där (den sprang nästan på mig under ett regnväder).
 
Ja, alltså det tycks ju vara ett djur som normalt kanske inte äter så mycket lingon och andra bär, eftersom lingon är så 'färska' - man skulle nästan kunna äta dem ju! Visst, björn lämnar också bärrester, men absolut inte så tydliga. Ser ju ut som rårörda lingon.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...