Dokument innifrån: Vargkriget

Det här är ju hemskt. Jag har katt och grannen hund....







... Så nu har jag köpt rånar luva, Ska gör en åtel bestående av morrhår och ärtor(en gammal metod att ha ihjäl nåt, såg det i en film). Samt köpt mängder av kinapuffar som jag ska skicka in i hundkojjan. Jag har oxå tyckt upp dekaler "Ett hundfritt skogås-ja tack"

Den andra grannen har oxå katt. Så Jag(samordnaren 39 år) , min brola (bror 56 år) och grannen(han har höns så vi kallar honom för "boskaps ägaren" fast han heter ju egentligen Gösta.) har bildat en hemlig grupp med mål att utrota alla hundar i Sverige. Ja just det, våra grupp är bara en av många.
Så om någon försöker hindra oss så...så...så kommer vi att kasta in en kinapuff i brevlådan och sen springa av bara helvetet hem till Morsan.


Trevlig helg på er allihopa hoppas ni kommer ut i naturen .
 

Nä det tror jag inte.

Det blir självklart gnäll på jägarna att div. bytesdjur minskar. Men skillnaden är att jägarna är inte en stor del av invånarna. Så om man inte tycker som de som jagar händer inte ett skit.

I "glesbyggden" är inte alla emot varg men jag tror att du har mycket att förlora genom att säga att du är för.

Men det som kan hända är att eliten av samhället (de som jagar i dessa trakter) får för sig att det blir mindre älg. Då kan en del konstiga beslut ge ett negativt slut för 08 vargarna.

Det är ruskigt trevligt med varg. Jag har sommar ställe i området, men hade inte en aning om detta.

Och det bästa är att man slipper kommentarer som "då kan vi skicka vargen till er" osv.

Fast vänta lite nu den här vargen är planterad av ett gäng värmläningar, för jag såg en långtradare parkerad på vägrenen. På lastbilen fanns en klister lapp med texten "ack värmland du sköna"...vilken konspiration vi råkat ut för.

Tack.
 
Jag delar inte Betulas "konspirationsrädsla" för att beslut skulle ha någonting med var "eliten" jagar att göra. Däremot kan det nog bli lite "Värmlandsreaktioner" hos sommarstugeägare i området. Hur som helst så är det ju en positiv utveckling både biologiskt och politiskt att Stockholm nu ingår i "varglänen". Dessutom så är denna kullen nog den värdefullaste i landet just nu och det gör det särskilt svårt att ge tveksamma godkännanden om skyddsjakt ifall jag skulle ha fel och Betula rätt.
Hur man än ser det så är det positivt och kan bli intressant.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
raderad04 Dokument Laponiavargen Vilda djur 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.