Påse att äta ur?

Halloj, har kollat runt lite på påsar, men hittar praktiskt taget bara zip-påsar eller påsar med mat i, dvs frystorkat. Hälla vatten i en vanligt hushålls-zip-påse är nog ingen vidare bra idé.

Jag tänker för den som inte orkar diska(jag) under vandrigen om det finns liknande påsar som de frystorkade man kan hälla i kokande vatten i, fast toma? Då är man inte bunden till det frystorkade utan kan ha med lite vad som som är kokbart och bara använda köket till att koka vattnet.

Tips på om detta finns att köpa?
Mvh
 
Halloj, har kollat runt lite på påsar, men hittar praktiskt taget bara zip-påsar eller påsar med mat i, dvs frystorkat. Hälla vatten i en vanligt hushålls-zip-påse är nog ingen vidare bra idé.

Jag tänker för den som inte orkar diska(jag) under vandrigen om det finns liknande påsar som de frystorkade man kan hälla i kokande vatten i, fast toma? Då är man inte bunden till det frystorkade utan kan ha med lite vad som som är kokbart och bara använda köket till att koka vattnet.

Tips på om detta finns att köpa?
Mvh
du kan göra en egen folie-påse. Och zip-lock påsen går utmärkt att hälla hett vatten i och äta ifrån.
 
Det går att hälla kokhett vatten i de vanliga ziplock-påsarna som du köper i mataffären. Annars så är påsar som du har till vakuumförpackare lite kraftigare. Men de kräver ju en vakuumförpackare för att försluta, samt att de inte är återförslutningsbara
 
Ett gammal lumpartrix var ju att trä en vanlig plastpåse över kåsan, eller ännu oftare locket till snuskburken och sedan äta. Vräng sedan påsen med hundbajspåseknyck, slicka rent skeden (år sällan med något annat än sked, det mesta går att äta med sked om det inte är så högtidligt med bordsskicket) och så var disken klar. Men det blir ju inte så UL om det är syftet - man får ju bära en kåsa/storkåsa och sedan äta försiktigt så man inte punkterar påsen.
Senare kom även formgjutna inlägg till snuskburkslocket.

Men detta gällde om man fick färdiglagad mat - det ersätter alltså tallrik men inte gryta för tillagning. INte helt klart i frågan om de måste klara även tillagning.

/Patrik
 
Tack för alla svar! Ja en liten tjockare plast verkar ju bra om man ska hålla i påsen, annars kan man ju ställa den mot något. Gött att det finns lite alternativ på hur man konsumerar sin mat där ute :) Många tack!
 
Tack för alla svar! Ja en liten tjockare plast verkar ju bra om man ska hålla i påsen, annars kan man ju ställa den mot något. Gött att det finns lite alternativ på hur man konsumerar sin mat där ute :) Många tack!

Du kan göra ett kuvert av bubbelplast och lite tejp som du stoppar matpåsen med det kokande vattnet i. Maten håller värmen och du håller i din tur i maten utan problem. Jag låter min torkade mat stå och svälla i cirka 10 minuter på det sättet och den är fortfarande het när det är dags att äta.
 
Du kan göra ett kuvert av bubbelplast och lite tejp som du stoppar matpåsen med det kokande vattnet i. Maten håller värmen och du håller i din tur i maten utan problem. Jag låter min torkade mat stå och svälla i cirka 10 minuter på det sättet och den är fortfarande het när det är dags att äta.

Det där lät som en riktigt bra idé faktiskt. Ska se om jag har lite embalage liggandes i hemmet :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...