Broms, Crazy Creek?!

Var precis hos InterSport och skulle köpa en ny broms till mina inlines, men då visade det sig att dom plockat bort alla inlines-prylar :(

Jag måste ha en ny broms!! Någon som vet nån bra sida på nätet där man kan beställa bromsar till Crazy Creek??

Och är det någon som har erfarenhet av olika hårdhet på bromsar?
Min senaste broms tog slut under andra turen!! Originalbromsen höll hela sommaren.

//Gustav\\
 
Hej,
ett alternativ är att ta en bit bildäck och skära/såga till lagom storlek, göra ett hål i som passar befintligt hål på nedsliten bromskloss och sätta fast. Otroligt mkt bättre slitstyrka än på CC ersättningsbromsar som innehåller för lite gummi och för mkt plast (orginalen är bättre).

J
 
Jo jag måste bygga mig en ny broms, då alla bromsar är helt slut på InterSports centrallager. Kommer först in nya bromsar nästa säsong. Lite jobbigt när man har tänkt att va i bra form till långfärdsskridskosäsongen!!!

Den dagen jag ska köpa nya inlines, så kommer jag inte köpa ett märke som bara en butikskedja säljer.

Bygga en broms av ett bildäck borde funka, men jag har lite dålig tillgång till gamla bildäck just nu.

Så finns det några andra förslag på hur man bygger en ny broms??

//Gustav\\
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
elina42 Problem med broms Rollerblade Fusion Inlines 0
Olle H Hjälp: Broms till UltraWheels Inlines 2
bjornjohan Bauer Broms Inlines 4
MBac Crazy Creek eller SOC inlines? Inlines 1
B.N beg. crazy creek. Inlines 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.