Byta lager

Jag undrar över hur man lyckas byta lager utan att använda (aggressivt) våld? Har köpt nya hjul men skall behålla mina gamla lager.

Tacksam för hjälp!
/LLKO
 
Milt våld

Hej lite våld kan behövas men man brukar kunna trycka ut lagren från insidan med en insexnyckel eller nåt liknande det finns även specialverktyg att köpa hos i sportbutikerna du kan ju titta på http://www.inlines.nu där finns tips om hur man tar lös och rengör lagren under rubriken utrustning Lycka till / Björn
 
Hej,
om du inget specialverktyg har så kan lite milt våld vara lösningen ja. Jag brukar i de fallen ta insexnyckeln (eller liknande) och ta grepp mellan kanten som bildas där lager och spacer möts (inne i hubben). Drar sedan försiktigt runt om längs denna kant för att få ut lagret. Brukar funka men kan ta lite tid och kosta lite svordomar. Var försiktig så inte lagren skadas bara.

J
 
llko; sa:
Jag undrar över hur man lyckas byta lager utan att använda (aggressivt) våld? Har köpt nya hjul men skall behålla mina gamla lager.

Tacksam för hjälp!
/LLKO

Förstod det som om det var lagren han ville behålla och bara byta till nya hjul...

J
 
Jonas.O; sa:
llko; sa:
Jag undrar över hur man lyckas byta lager utan att använda (aggressivt) våld? Har köpt nya hjul men skall behålla mina gamla lager.

Tacksam för hjälp!
/LLKO

Förstod det som om det var lagren han ville behålla och bara byta till nya hjul...

J

Hej och tack för alla svar!

Det är mycket riktigt så att det är bara hjulen som skall bytas och lagren skall vara kvar.

Tack återigen!
/LLKO
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
joebi Demontering av lager för Matter-hjul Inlines 2
Henriku Rengöring av ILQ 7 lager Inlines 4
verducci Hjul & Lager Säljes Inlines 5
S Johansson Tröga lager? Inlines 11
B3 Rengöra lager Inlines 5
najp Underhållsfria lager ...... Inlines 12
ekis Lager och spacers Inlines 2
JATI LAGER Inlines 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.