Raven Gyro + 70LK, samt spännesfråga

Fjällräven

Min Fjällräven rygga som jag köpte för ca 30 år sedan skulle jag inte ta på några längre äventyr utan plan b. Allt i tyg verkar vara slitet av tiden. Gammal dålig plast i tyg och remmar.

Men min LK 70 kommer jag lita på i många år framöver. Använder den till övernattningstur där håller på med ved. Den är tung men är rena verktygslådan. Tål nästan vad som helst. Perfekt till hämta ved i eller ha verktyg typ yxa i.

Så för min del är det inget alternativ att flytta säckar. Skulle jag börja använda en fjällrävenram skulle jag använda packlårar och remmar. Morderna påsar med rullstängning som är helt vattentäta.
 
Har haft ett pinnhaveri så jag kontaktade FR själv, förbandet enligt Nordin själv skulle ha en bricka på låsringssidan. Fick en näve av vardera.
Pinnhaveriet ersatte jag med perlonlina som höll resten av turen, sista dagen träffade jag på en vandrare som låtit nederändan av axelbandet gå runt ramröret. Sedan dess kör jag med den lösningen.

go tur
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...