Vandring alt cykling

Ledig 14 juni- 30 juni och skulle vilja sticka iväg på ett äventyr.
Kan även få ledig de första 14 i juni om det skulle behövas.

Skulle vilja korsa ett område till fots eller cykel som sagt.
Kollade på Alastair humpreys into empty quarters igår och de vägarna och landskapen är något jag tänker mig på denna turen. Behöver dock inte vara så extrem som med vagnen dock.

Nord/sydamerika/afrika/asien är av intresse.

Filosoferar och tänker lite men måste spika inom kort så.. de tankar som går är.. cykla Dempster Highway, Appalachian Trail, Montainbike längs Great divide (~73km dagligen om hela), Oman

Har du någon plan på äventyr men saknar reskompis som jag? Ska vi prata ihop oss?
 
Ledig 14 juni- 30 juni och skulle vilja sticka iväg på ett äventyr.
Kan även få ledig de första 14 i juni om det skulle behövas.

Montainbike längs Great divide (~73km dagligen om hela),

Hur tänker du nu? Great Divide? Du menar Great Divide Mountain Bike Route? Den är 4418 km lång så ska du göra den på två veckor måste du snitta drygt 315 km om dagen, eller nästan 158 km om dagen i fyra veckor.

Cyklingen i USA är fantastisk btw, men med den korta tiden skulle jag koncentrera mig på Utah och Colorado kanske. Eller en bit längs någon av lederna, GDMBR eller Pacific Crest Bicycle Trail.
 
Menade ju 14juni - 31 JULI och uträkningen jag gjorde var om jag även tog ledigt de 14 första dagarna i juni vilket gör lite över 7 mil om dagen.

Dvs 8,5 veckor

Jepp du e på rätt led :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.