Gissa position Stockholms län

Det är helt enkelt Erstaviks gård man ser. En imponerande byggnad närmast slottssliknande. https://sv.wikipedia.org/wiki/Erstavik

Vi cyklade (Totte sprang) till Erstaviks gård med kajaken på släp och gjorde en rundtur på Erstaviken ut till Älgö och Gåsö. En stor gråsäl gjorde oss sällskap en stund på tillbakavägen.

Din tur Lasse.

Thure
 
Jag har passerat här med cykel en handfull gånger per år så jag kände igen mig. Var lite osäker på byggnaden i bakgrunden om den finns synlig med den vinkeln men Google street view hjälpte mig att förstå att det var där jag trodde.

Här på bilden nedan så finns det något gemensamt angående geografi med föregående bild. Vad är det och då tänker jag inte på kommungränsen.

Thure
 

Bilagor

  • P1000965.jpg
    P1000965.jpg
    56.8 KB · Visningar: 196
Stämmer bra Ringblom i mynningen av Brotorpskanalen. Vattnet flyter norrut i kanalen till Söderbysjön sedan vidare till Dammtorpssjön och via ravinen vid Nacka gård ned i Järlasjön och vidare via Sicklasjön till utloppet via Sickla sluss i Hammarby sjö som numera är en del av saltsjön. Det var den geografiska ledtråden.

Bron jag stod på vid fotograferingen leder mellan Flatens naturreservat och Nackareservatet och utgör också kommungräns mellan Stockholm och Nacka.

Din tur.

Thure
 
Lördagen var tänkt till att se Arvingarna spela på Cirkus i Stockholm. Av olika anledningar bestämde vi oss för att en lång skön promenad i vårsolen var ett bättre alternativ. Lunch-mackan avnjöts med denna vy. Tyvärr dålig bild då solen bjöd på lite väl mycket ljus. Frågan är vad ön i mitten kan tänkas heta?
 

Bilagor

  • 112233.jpg
    112233.jpg
    42.3 KB · Visningar: 135
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.