Elbe-spö samt Cardinal-rulle?

Är detta något att ha?
Är främst tänkt att använda till hobby-fiske med vobbler, spinners och jiggar till abborre, gädda m.m.

Jag fiskade mycket som grabb men nu vill jag återuppta mitt intresse igen. Har fått ett bra erbjudande på dessa märken nämligen. Spöt är oanvänt. Vet ej något mer om modellnamnet än så. Rullen är i fint skick och är en Maxxar.
 
Visst!

kristofer_wallmark; sa:
Är detta något att ha?
Är främst tänkt att använda till hobby-fiske med vobbler, spinners och jiggar till abborre, gädda m.m.

Jag fiskade mycket som grabb men nu vill jag återuppta mitt intresse igen. Har fått ett bra erbjudande på dessa märken nämligen. Spöt är oanvänt. Vet ej något mer om modellnamnet än så. Rullen är i fint skick och är en Maxxar.
..duger utrustningen! Det du bör kolla är, vad som är spöets så kallade action och kastvikt. Det brukar stå inpräntat på spöklingan, en bit från handtaget. De beten som är tänkt att fiskas med bör överenstämma med spöets kastvikt. Rätt dimension på linan är också viktigt för att få ut så mycket som möjligt av utrustningen.
Ha det så bra!
Bulingen
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...