Toby drag

Hjälp
Söker ett ställe där man kan köpa ett Toby drag (Zebra färgad med guld ränder). Denna modell har tydligen slutats att tillverkas enlig vad flera fiskebutiker upplyser mig om. Detta drag är ett kanon drag vad gäller öring och så klart har jag tappat mina förra sommaren.
 
Hej
Varför inte måla själv? Köp ett drag med rätt grundfärg och måla sedan ränderna själv.
 
Toby draget

Hej
Jo jag har försökt med att måla om ett toby drag till dessa färger, men det var något annat som fattades för just det gamla draget hade en speciell gång i vattent.
 
Hmm, jag har för mig att jag sett den färgen på just ett Toby för inte så länge sen, ska kolla nästa gång jag är på affärn'.

/Danne
 
Toby draget

Godmorgon
Visst är det konstigt att ett av don absolut bästa draget som Toby tillverkat, "enligt min menning" är så svår och få tag på. Har svårt och tro att den inte tillverkas mer.
 
Toby Zebra

Toby Zebra finns tror jag har mina kontakter.
Men jag är ute efter Hammer Zebra som är lika svår att få tag i. Är det någon som har en fiske butik i när heten som har kvar av det gammla lagret?
 
hammer??

Är inte "Hammer" ett drag som tillverkas/tillverkades nere på Österlen,närmre bestämt Gladsax!?Tror mig ha sett ett sånt drag ganska nyligen på fiskeknuten i Kristianstad,du kan ju prova att slå dom en signal.Eller kanske försöka ringa tillverkaren,tror att företaget heter gladsax fiske..Kan ju bara tillägga att just hammer draget är mkt bra till havsöringen på skånes ostkust..
 
Hammer???

Hej!Du tror Hammer kommer från Gladlax tyvärr!
Det är ABU som har tillverkat eller tillverkar dom och gör det fortfarande men endast storlek 25g och uppåt för trolling
 
Fel av mig....

Jag hade helfel,jag tänkte på ett drag som heter snapsdraget som tillverkas av gladsax..
 

Guest

Gäst
Toby-drag

Det jag skriver har nästan ingenting med detta att göra, men ändå. Vet att många tobydrag slutats tillverkas. För att ta ett exempel så kan vi ta toby flash red, som är ett utmärkt drag. Har jag blankat med alla andra drag så får jag fisk med tobyn. Tyvärr har du slutat tillverka även detta drag, så jag får hålla mig till min andra trotjänare, Reflex white flash red och lill-öringen.
Skulle bara säga det.........
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jojosurf Vilket drag ska jag använda för att fiska i fjället? Fiske 4
KaptenKrok Visa era udda och konstiga drag! Bildtråd Fiske 13
lausvik Tre drag Fiske 56
Belyos Flugor och drag!! Fiske 7
Patriksg Köpte lite drag. Fiske 16
flindra Drag till metspö Fiske 13
Raskesven Flugor & drag för Laisälven Fiske 2
0164 Drag och Spinnare Fiske 1
Drag-Räddare. Fiske 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.