laga skada intill skäddan (Glasfiberkomposit)?

Den vinkeln de visar i den videon är absolut ingen problem. Däremot många ”british style” kajaker har en spetsigare vinkel i aktern, som man ser på bilden.
Jag fick till det fint med värmepistol på mitt kajak, men efter några månader släppte den lite på kanten (knappt 1cm) när strippen lite återgick till sin gamla form. Absolut ingen problem bortsett från att det inte ser så snyggt ut länge samt att farten blir ca. 0,0125 knop lägre pga. ökad turbulens i aktern ;-)
Men hellre ett litet veck än extra snittytor som kan släppa senare.
Kan ta ett kort hur det ser ut om det behövs.
 
Känner mig inte fullt övertygad om att vika och försöka buckla ihop allt i ett enda stycke, ganska snäv vinkel trotsallt. hum hum.
 
Satte tejpen nu efter att ha sett endel filmer.
Fick massa luftbubblor i mitten på bredden.
Så himla ledsen. I filmerna säger dom att veck och allt försvinner om man bara värmer lite till, men icke. luftbubblorna exapnderar men tar sig inte ut.
funderar på punktera tejpen. fast ska se hur den serut sen när den svalnat först.
punktera eller lossa och köpa en ny. gissar jag värme förmycket på sidorna och förlite i mitten och tryckte ner sidorna före så luft låstes in.
 
Testade att göra små snitt. till en början verkade det funka. luftbubblorna punkterades. men, när den var nedkyld var blev ju dessa snitt inte släta med resten, nästan som om luftfickorna fick lite ny luft, så detta var inte en bra chansning.

Men men, istället för lägga massa mer pengar på detta istället för komma ut och paddla så tar jag nog och vaxar den nu och låtsas som om att min superduper tejp har fått stryk av paddelturerna och sen antingen lämna bort den för tejpning i höst eller när den börjar trilla av, eller pröva själv igen nånsenare gång.

förövrigt så sa butiken att den jag fått var en ny version, dom tyckte den såg finare ut, jag vet inte hu den gamla sågut dock. men blir ju lite fundersam om denna nya är svårare att montera eftersom det inte alls blev som youtube.
fast läste lite bland kommentarerna där någon enstaka mer gnydde om luftbubblor.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...