Gissa platser i Gästrikland

Ja, det ser ju ut som ytterligare ett stationshus och då tror jag att det ligger någonstans längs den gamla Salabanan, men nu har jag letat en timme på hitta.se utan att hitta......
Kommer inte längre nu.

Lägger in en ny bild istället. Denna plats behöver man nog ha varit vid för att känna igen, men det finns en bild till av samma konstverk på nätet.

/micke
 

Bilagor

  • m8.jpg
    m8.jpg
    117.3 KB · Visningar: 230
Den var svår, har aldrig sett något liknande.

Min bild blir desto lättare med den här ledtråden, bara å mäta.
skylt.jpg
 
Jag lägger in en ledtråd, skulpturen finns vid ett nybyggt dagis vid ett likaså nybyggt bostadsområde.

/Micke
 
Utan att veta ett dugg gissar jag att skulpturen finns på Alderholmen( eller Gävle strand som det helt plötsligt ska heta)
Pär
 
"Nybyggt" är ett relativt begrepp. Engeltofta backe är mig veterligen det senast byggda området i gävletrakten stort nog att motivera ett daghem, men där finns enligt Gävle kommun inget sådant. Övriga områden är inte nybyggda enligt min definition (med reservation för att det kan finnas ett ännu nyare område som jag inte känner till). Gävle Strand går bort för att det inte finns någon skog i närheten.
 
Pusslet ser ut att kunna vara taket på Johannes, Gävlenergis kraftvärmepanna.
Då finns det ingen anledning att visa fler bilder än den kompletta. Visstär det Johannes:
p1.jpg


Jag kanske skulle ha börjat med bara ett moln eller några trädtoppar för att få bilden att räcka en stund... :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.