Nytt städ?

Hej alla!

Försökte binda en mindre fluga igår och insåg till min stora förskräckelse att mitt städ visade sig vara undermåligt för uppgiften! Städet är av "indisk" modell utan någon som helst justeringsmöjlighet.
Näbbarna som håller kroken har på varsin sida böjts ut av alla större krokar jag använt (12) och kan därför inte bita ihop på en mindre krok. Detta leder ju oundvikligen till ett nytt inköp.

Vad har ni för städ? Är ni nöjda? Kan någon rekomendera ett städ med bra justeringingsmöjligheter osv. för under tusenlappen?

mvh/samuel
 
Jag har inte bundit en fluga sen jag var 12, du kan få mina pryttlar. Tror det ligger 2 städ i låddan - säkert inga höjdare, men jag skulle tro att dom kan greppa en krok i alla fall. Hämtas på Lilla Essingen, ring mig på 0733-196132 om du vill.

/Per
 
Ett bra städ kostar...

Kan du inte bara köpa nya chuckar till dit befintliga städ? Annars så har jag för mig att Griffin säljer GRYMMA städ för runt en tusing.. Kolla in dom!!
 
Ovanstående erbjudande ser ju minst sagt fördelaktigt ut. Annars kan du köpa Regent Vise för en dryg trehundring och klara "alla" krokstorlekar.
 
Bra förslag

Håller med. Regent har fått gott omdöme. Jag har ett liknande som jag efter en hyffsad genomgång valde (Regent var slutsålt). Det jag kom fram till var att det finns flera bra för 300-400. Du behöver inte ge 1000 och däröver.

Peppe
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.