Flugfiskemässan

Någon som var där?
Var det värt entréavgiften?

Själv fick jag förhinder i sista minuten, att åka dit.

/Björn
 
Jag var där

under lördagen, och då är det som mest med folk. Trångt alltså, trots utökade utställningsytor. Bra med en större kafeteria vid sidan av. Lite av vad jag själv gjorde:

- Flugbindningsseminarium med Ronnie Eriksson - bra!

- Föredrag av Gunnar Westrin - bra! Han är verkligen duktig som föredragshållare.

- Kastuppvisningar/instruktion Gunnar Rask Nielsen - bra! Skulle gärna gå en kurs hos honom.

- Kastuppvisning Morgan Hywel - imponerande! Kul.

- Köpte lite mer eller mindre nödvändiga prylar. Mässrabatten, i förekommande fall, verkar oftast ligga på 20-25%. Kul att titta på vad olika innovatörer/entreprenörer håller på med. Jag fick också bra information från några olika FVO/Fiskecamper. Inte så stort utbud vad gäller flugbindningsmaterial.

Tyvärr var det alltså trångt igen. Kastbanan var kanske större än fg år, men det är förhållandevis lågt i tak. Många tafsar snodda i armaturer etc. Dåligt skyltat, svårt att hitta seminarier. Trassel med ljudanläggningen.

/Uffe
 
Det var ok, inte mer.

Jag var också på Gunnar W:s föreläsning på lördagen, han är en lysande berättare verkligen.

Kul att träffa fiskekompisar som man ser alltför sällan.

Blir alltmer som mammons tempel dvs prångleriet var värre än någonsin. Dra bara en paralell med hur många som var på Ulf Pierrous föreläsning om etik och moral, kontra folk som stod och provade vadare samtidigt....

Storleken var inte bättre än i Västerås dock förplägnads-möjligheterna som sagt.
 
Om...

mammons tempel var gällande så lär man ju knappast ha missat så mycket...men man kan ju då kanske grattulera föredragsbokarna då de i åtminstone ett fall lär ha hittat "rätt" (norrbottensboende) predikant...nja jag var ju inte där så att jag kan ju ha fel i min analys

/Anders B
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Usse Flugfiskemässan Fiske 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...