Spara det man skriver?

Nyss författade jag ett längre inlägg på en forumtråd. Precis när jag skulle klicka på "förhandsgranska" så måste jag kommit åt något som gjorde att hela inlägget försvann. Det kommer att ta mig över en halvtimme att skriva det på nytt och jag vet inte om jag har lust till det då även det hur lätt som helst kan försvinna. Finns det inget sätt att löpande spara det man skriver så att det inte allt går förlorat vid minsta feltryckning.
 
Du kan väl alltid bara skicka svar

För att sedan fortsätta genom att gå in genom att ändra och spara ändringar

Det kan man ju göra flera gånger om

Annars skriver man inlägget i en text editor och klistrar in det
 
De gånger jag sitter med taskig anslutning och/eller mer "avancerade" inlägg, brukar jag helt enkelt "säkerhetskopiera" texten till Urklipp (Ctrl+C, naturligtvis efter Ctrl+A) några gånger under författandet. Efter ev. haveri är det bara att klistra in den igen.

Beroende på haveriets orsak går det i vissa fall att bara backa sidan för att hitta tillbaka till den "försvunna" texten.
 
De gånger jag sitter med taskig anslutning och/eller mer "avancerade" inlägg, brukar jag helt enkelt "säkerhetskopiera" texten till Urklipp (Ctrl+C, naturligtvis efter Ctrl+A) några gånger under författandet. Efter ev. haveri är det bara att klistra in den igen.

Beroende på haveriets orsak går det i vissa fall att bara backa sidan för att hitta tillbaka till den "försvunna" texten.

Speciellt viktigt när man skriver jättelånga inlägg från mobilen :)
 
Jag har problem när jag skriver på mini-ipad:en. Påbörjade inlägg försvinner om jag byter flik för att kolla upp något eller hitta en länk att infoga. Det verkar som om sidan laddas om. Har löst det på det sätt som nämns ovan - sparar, byter flik, går tillbaka och klickar på ändra. Kan bli en tre fyra sparningar (eller vad det nu ska kallas) i ett inlägg... Tråkigt men eftersom jag inte fattar varför så har jag hittat en lösning som funkar för mig.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...