Älvdalen

Tjoho....

Tänkte kolla om nån har bra koll på Älvdalen. Hur fisket är, var fisket är som bäst, standarden på campen mm. Allt som kan vara av intresse gällande fisket där. Gärna lite info om fisket i Rotälven, Vanån och Tennån om någon har nån erfarenhet av det.

Tacksam för svar
 
Älvdalen, Brunnsberg

Lite läsalternativ:
Älvdalens Fiskecenter

Dalarnas Pärla

Var ett tag sedan jag fiskade i Älvdalen och har inte koll på campen. Jag brukar fiska strax efter Älvdalen i en liten by som heter Brunnsberg. Man svänger ner (vänster) vid ett "fult" hus, halva huset ärr rött och andra halvan gult (Man förstår när man ser det). Sedan håller man höger i första väg delningen, sedan typ första vänster ner mot älven. Ser ut som en traktorstig, men fungerar även bra med en låg bil.
Där har du iaf en helt ok forsnacke, en ö som delar älven (ungefär 1 meter djupt över till ön, vadningsbart. Allt beror på vattenståndet). Allt är annars lugnflytande med bra bestånd av harr och en hel del öring. Jag brukade alltid campa vid älven, finns en hel del natursköna platser. Tänk bara på allemansrätten osv.
 

Bilagor

  • Brunnsberg (kopia).jpg
    Brunnsberg (kopia).jpg
    49.1 KB · Visningar: 485
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mojja1 Älvdalen till fots komplettering Fiske 1
mojja1 Älvdalen till fots?? Fiske 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.