Ryggsäckar från Granite Gear

Testade faktiskt den ryggan men den passade inte mig.
Minns att den kunde fås i tre olika storlekar S; M; L; men trots det så blev det helt fel för mig, så nu använder jag Osprey Exos istället.
Jag hann inte se några andra direkta nackdelar och att storleken inte passade mig behöver ju inte betyda att den inte skulle passa dig, men den gör att jag rekommenderar dig att testa nogrannt och testa med vikter och filler. Nå det bör du ju göra oavsett val så kanske onödigt inlägg men men
 
Hej har en sådan ryggsäck och kommer alltid att ha en liknande. Även haft den i Sarek på tiodagarstur. Sitter perfekt på mig och mkt bra med den låga vikten. Jag var orolig att de tunna remmarna o spännena skulle gå sönder, men de har hållit hittills, ca 6 år med både sommar- och vinterturnering. Bästa ryggan!
Lotta
 
Hej! Jag gjorde en chansning och beställde Massdrops variant av denna (Massdrop x Granite Gear Crown X60). Den ska skickas i mitten på juni, och kostade mig $130, men då tillkommer moms/tull. Tycker som du att den verkar trevlig och väl genomtänkt, samt låg vikt (min modell 1140g). Om ca en månad vet jag om den passar mig och kan då ge omdöme om den!
 
Jag hann inte se några andra direkta nackdelar och att storleken inte passade mig behöver ju inte betyda att den inte skulle passa dig, men den gör att jag rekommenderar dig att testa nogrannt och testa med vikter och filler. Nå det bör du ju göra oavsett val så kanske onödigt inlägg men men

Jag har inte hittat den i några svenska butiken, vart testade du den?
Tror att jag kommer få beställa och hålla tummarna helt enkelt.

Hej har en sådan ryggsäck och kommer alltid att ha en liknande. Även haft den i Sarek på tiodagarstur. Sitter perfekt på mig och mkt bra med den låga vikten. Jag var orolig att de tunna remmarna o spännena skulle gå sönder, men de har hållit hittills, ca 6 år med både sommar- och vinterturnering. Bästa ryggan!
Lotta

Antar att du har den första crown-säcken, kul att du är nöjd med den och att den verkar hållit så pass länge utan problem :)


Hej! Jag gjorde en chansning och beställde Massdrops variant av denna (Massdrop x Granite Gear Crown X60). Den ska skickas i mitten på juni, och kostade mig $130, men då tillkommer moms/tull. Tycker som du att den verkar trevlig och väl genomtänkt, samt låg vikt (min modell 1140g). Om ca en månad vet jag om den passar mig och kan då ge omdöme om den!

Snubblade över den på Massdrop tidigare men har aldrig testat tjänsten och jag orkade inte registrera ett konto för att få fram ett pris. Det ser dock ut som att det fortfarande är möjligt att gå med i köpet så jag ska överväga att göra det eftersom det var ett riktigt bra pris!

Massdrops version har både flera smarta funktioner som originalet saknar samt att jag tror nog att jag gillar färgen mer men jag tror också att 60L blir för stort för mig, jag hade egentligen tänkt mig versionen på 38L som en säck för turer på 4-5 dagar - Eller längre om jag ställer tältet i sidofickan eller spänner det under säcken/topplocket.

Läste att Granite Gear inte räknar med "snölåset" som går över axelremmarna eller fickorna på sidorna och fronten i den totala volymen på ryggsäcken.

Kul att det är några som har GGs ryggsäckar, jag har aldrig sett märket i butik och det verkar inte finnas någon svensk återförsäljare, Outnorth har haft den förra modellen av Crown men verkar inte ha något med märket att göra längre.
 
Jag har en Vapor Trail (med topplock) sedan 7 år tillbaka. Helnöjd.
På den stämmer deras rekommenderade vikt rätt bra.
 
Hej! Jag gjorde en chansning och beställde Massdrops variant av denna (Massdrop x Granite Gear Crown X60). Den ska skickas i mitten på juni, och kostade mig $130, men då tillkommer moms/tull. Tycker som du att den verkar trevlig och väl genomtänkt, samt låg vikt (min modell 1140g). Om ca en månad vet jag om den passar mig och kan då ge omdöme om den!

Har du hört något mer om säcken?
 
Har du hört något mer om säcken?

Den är skickad och är nu i Tyskland verkar det som, så leverans någon gång nästa vecka. Men då jag är bortrest blir det nog först veckan därpå som jag kan hämta ut den.

Såg att väskan för närvarande kan beställas, antar att de producerade fler än de sålde i första rundan då de erbjöds. Synd att tiden verkar gå ut om 5h och att jag inte hunnit få min ryggsäck än.
 
Den är skickad och är nu i Tyskland verkar det som, så leverans någon gång nästa vecka. Men då jag är bortrest blir det nog först veckan därpå som jag kan hämta ut den.

Såg att väskan för närvarande kan beställas, antar att de producerade fler än de sålde i första rundan då de erbjöds. Synd att tiden verkar gå ut om 5h och att jag inte hunnit få min ryggsäck än.

Samma dag som du skrev här så beställde jag en från Massdrop men glömde nog att klicka på "skicka". Tack för tipset!
Min ska vara i sthlm nu så med lite tur så kanske den kommer imorgon eller på tisdag :)

Hann du med att hämta ut den?
 
Samma dag som du skrev här så beställde jag en från Massdrop men glömde nog att klicka på "skicka". Tack för tipset!
Min ska vara i sthlm nu så med lite tur så kanske den kommer imorgon eller på tisdag :)

Hann du med att hämta ut den?

Igårkväll kom jag hem och idag fick jag aviseringen att jag kan hämta ut den, men hann inte det idag. Kostnaden för import blev 344kr, och utlämning sker på postnord-ombud trots att den skickades med dhl från USA.

Den skickades 26 juni, och den var i sverige den 4 juli enligt dhl:s tracking. Därefter tog det alltså nästan en vecka innan den fanns redo på postombud. Hoppas det går snabbare för dig! Imorgon hämtar jag ut min ryggsäck :).
 
Igårkväll kom jag hem och idag fick jag aviseringen att jag kan hämta ut den, men hann inte det idag. Kostnaden för import blev 344kr, och utlämning sker på postnord-ombud trots att den skickades med dhl från USA.

Den skickades 26 juni, och den var i sverige den 4 juli enligt dhl:s tracking. Därefter tog det alltså nästan en vecka innan den fanns redo på postombud. Hoppas det går snabbare för dig! Imorgon hämtar jag ut min ryggsäck :).

Blev du nöjd med ryggan? :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vindskydd Lundhags ryggsäckar Transportera 4
Lena L Var prova ryggsäckar? Korta tjejers tips på säck? Transportera 23
cristiancjb Behöver tips för ryggsäckar (60-70L) för en kort person Transportera 12
vandrafjäll Är det här Haglöfs Alaska ryggsäckar Transportera 5
MonicaKa Millican ryggsäckar, någon som har en? Transportera 16
FruNalleman Tensons ryggsäckar - nån som testat? Transportera 17
silly Thule ryggsäckar Transportera 2
monedula Tips på ryggsäckar med mjuka axelband Transportera 4
xstaystrayx Gregorys ryggsäckar Transportera 8
seobserver Aktuell jämförelse mellan lätta 55-65 l ryggsäckar? Transportera 0
såg Ryggsäcksvalet går mellan tre ryggsäckar Transportera 9
svebban Behöver råd om ryggsäckar Transportera 8
xfredrikx The North Face Zealot 70 Transportera 6
MartinR Var köper man MacPac ryggsäckar? Transportera 6
Albänska Finns det någon som är lika bra på ryggsäckar som dePaul är på knivar? Transportera 54
pack Nya ryggsäckar från Klättermusen, + annat Transportera 14
Crilloan Toppmatade, slimmade ryggsäckar eller fickparadis med frontöppning? Transportera 6
markanthus Vattenflaskfästen till ryggsäckar Transportera 12
Niklas_83 Ryggsäckar för lång vandring? Transportera 25
minilove Erfarenheter av Helsport ryggsäckar? Transportera 0
angylp Lämpliga 50l ryggsäckar ? Transportera 1
perdans Lowes ryggsäckar ? Transportera 1
brigas Alla dessa ryggsäckar Transportera 2
malu Gregory ryggsäckar Transportera 3
Snigel2000 Ryggsäckar (igen) Transportera 6
thomast2 Militära ryggsäckar - Något att ha? Transportera 24
grodanbolle Aarn ryggsäckar? Transportera 4
Enrok Bask´s ryggsäckar Transportera 53
hegeland Frågor om ryggsäckar Transportera 11
Vandrare Köpa Berghaus Ryggsäckar billigt Transportera 17
hansthomas Vattentäta ryggsäckar? Transportera 88
rikard_wiberg_hotmail.com prova ryggsäckar Transportera 22
Sven S Ryggsäckar för barn Transportera 2
finskapinnen Ryggsäckar :) Transportera 0
Hobbe 1 Osprey Ryggsäckar Transportera 0
fjällflugan Ryggsäckar på nätet? Transportera 11
danha Ryggsäckar från Jack Wolfskin Transportera 5
Eigil Vart finns mountain-equipment ryggsäckar i stockholm? Transportera 3
Thymallus Modan ryggsäckar??? Transportera 2
sajberjohan Regattas Ryggsäckar Transportera 1
ebh Ryggsäckar ca 30 och 70 liter, vad skall man köpa? Transportera 14
JSilfver The Works, ryggsäckar Transportera 1
SWE3171 Serratus ryggsäckar? Transportera 0
Anders.Appelqvist Ryggsäckar allt för tunga! Transportera 1
Var finns Modan ryggsäckar? Transportera 2
pcte Bergans Ryggsäckar i Göteborg? Transportera 3
lundhags ryggsäckar? Transportera 1
swat TIERRA ryggsäckar ?? Transportera 4
ABHa Onlinebutiker Ryggsäckar Transportera 1
Ge mig tips om ryggsäckar Transportera 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...