Dålig service naturkompaniet

Butiker med säljare som är paragrafryttare kommer att få dåligt rykte och färre och färre kunder. Finns inga såna enskilt "viktiga" butiker som man INTE kan lägga på sin egna "svarta lista" för att deras sortiment är så unikt. Hela marknaden ligger på köparens sida. De säljare som inte fattar det går under. Tjurighet har aldrig varit ett framgångsrecept.

Var kunden till lags och ni skola tjäna mer pengar!
 
Butiker med säljare som är paragrafryttare kommer att få dåligt rykte och färre och färre kunder. Finns inga såna enskilt "viktiga" butiker som man INTE kan lägga på sin egna "svarta lista" för att deras sortiment är så unikt. Hela marknaden ligger på köparens sida. De säljare som inte fattar det går under. Tjurighet har aldrig varit ett framgångsrecept.

Var kunden till lags och ni skola tjäna mer pengar!

När jag hade jobbat något år eller 2 och hade haft råd att köpa färg- TV, TV- soffa och resten av de möbler och annat ”nödvändigt” (men ingen bil) var det dags att köpa en till cykel (modell exklusiv)

En bland dom första affärerna jag var till som hade sådan cykel, fast i en i mitt tycke ful färg så jag frågade en i personalen.
Samtalet gick på följde med reservation för lite minnesfel då det är ca 35 år seden

Jag: Vilka färger finns den här cykel i?

Personalen: Vi har den i den här färgen

Jag: Då missförstod du mig. Jag frågade i vilka färger cykeln tillverkas i.

Personalen: Vi har den i den här färgen. Du tror väl inte att vi kan ta hem en cykel speciellt åt dig?

Jag: Jo det tror jag. Vill jag köpa en fabriksny cykel som kostar bra precis dubbelt så mycket som den näst dyraste cykeln ni har så vill jag välja färg. Ni får betalt kontant av mig när jag hämtar cykeln, och ni har förmodligen 30 dagas netto hos er leverantör. När jag köper saker på jobbet på arbetsgivarens bekostnad, så är det 30 dagas netto, så ni har ingen kapitalkostnad.

Det blev inget cykelköp på den affären och inget fler besök på den affären förrän det var konkursutförsäljning (kanske några år senare, minns ej).

Tyvärr så gick även den affären jag köpte min nya cykel i även den affären i konkurs några år senare. Men det berodde nog på att ägaren med ålderns rätt överlät affären åt ett av sina barn som inte var lika smart affärsman som pappan.

/Per
 
Där jag handlar livsmedel säljer de mig veterligen inte begagnade matpaket.
Att friluftshandeln inte heller gör det gillar jag.

God Jul!
 
Men hur ska butiken veta att varan inte har manipulerats?

Jadu, hur ska de veta att byxorna eller skorna jag lämnat tillbaka på öppet köp inte har snuskats med? Eller att någon inte snutit sig i skjortorna redan i provrummet?

Ser det o-befläckat ut brukar man väl anta att det är det. T ex en nyss inköpt vakuumförpackad vara där vakuumet är intakt och förpackningen ser ren och fin ut. För att inte nämna hur försvinnande ovanligt det lär vara att folk tar hem mat, öppnar, förgiftar och sedan återförseglar med professionell utrustning.
 
Jadu, hur ska de veta att byxorna eller skorna jag lämnat tillbaka på öppet köp inte har snuskats med? Eller att någon inte snutit sig i skjortorna redan i provrummet?

Det kan de inte veta, men det är stor skillnad på flera sätt.

Dels är det inte direkt farligt att ta på sig kläder som nån snutit sig i. Det må vara ohygieniskt, men nån kan snyta sig i kläderna redan i provrummet. För att inte tala om att hosta en massa virus över kläderna.

Sen kan man visuellt inspektera kläderna när de lämnas tillbaka. Det går inget vidare att visuellt inspektera innehållet i en sluten icke-transparent förpackning.

Man brukar heller inte få byta underkläder, badkläder eller strumpor.
 
Paketet i trådstarten var inte begagnat, det är ju det som är hela poängen. :)


Nej poängen är att det blev det genom TS ogranskade köp.

Somligt som strumpor och underkläder köper vi efter passande mått, märkt på varorna, precis som innehållsförteckningen på matpaketet.
Lathet hos kunden kan aldrig bli dålig service.

go tur
 
fast för att den ska va begagnad måste han ju ha gagnat den först, dvs öppnat och ätit.

Svårt att fuska med såna torrmatförpackningar då de är väl förslutna
 
Calixo vi ser på livsmedel på olika sätt och lär inte kunna enas, avseende din och min synpunkt. Men jag vet vem jag inte skall äta bjuden mat ute av numera.

go tur
 
Jag låg i lumpen som Kvartermästare i slutet av 80-talet, befäl över trossen med bl a kokgruppen. Ingen mat som var utlämnad från förråd togs i mot igen efter en övning, även om det var ett obrutet flak med konserver, det skulle kasseras.
Kanske finns några regler om matvaror som inte gäller kläder?
 
fast för att den ska va begagnad måste han ju ha gagnat den först, dvs öppnat och ätit.

Svårt att fuska med såna torrmatförpackningar då de är väl förslutna

Precis den var ju marginellt mer "begagnad" efter TS' hantering än efter den hantering som redan skett under tillverkning, packning, lastning, transport, uppackning, andra potentiella kunders granskningar etc. Som jag skrev längre upp:

Ser det o-befläckat ut brukar man väl anta att det är det. T ex en nyss inköpt vakuumförpackad vara där vakuumet är intakt och förpackningen ser ren och fin ut. För att inte nämna hur försvinnande ovanligt det lär vara att folk tar hem mat, öppnar, förgiftar och sedan återförseglar med professionell utrustning.
 
Nej poängen är att det blev det genom TS ogranskade köp.

Där håller jag inte med dig, men så får det väl vara, helt enkelt. Go tur på dig med.

Sen kan man visuellt inspektera kläderna när de lämnas tillbaka. Det går inget vidare att visuellt inspektera innehållet i en sluten icke-transparent förpackning.

Känner du till några fall där någon köpt en vakuumförpackad matvara, tagit hem den, öppnat, förgiftat och därefter förseglat den på ett professionellt sätt? Och traskat tillbaka till butiken, lämnat tillbaka den (och fått lämna namn och telefonnummer, som man ju gör när man returnerar) varpå varan därefter köpts och någon blivit förgiftad? Länka gärna, för jag är nyfiken.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ma100 northstar.se långsamt och dålig service Butiker och leverantörer 7
duchess outdoorexperten.se - dålig service! Butiker och leverantörer 14
grodanbolle Haglöfs, dålig service! Butiker och leverantörer 10
behnke Otroligt dålig servic på Exped! Butiker och leverantörer 21
Calexico Exped service Butiker och leverantörer 18
Argusgranskare Bra service Lundhags Butiker och leverantörer 3
Argusgranskare Perfekt service av Lundhags Butiker och leverantörer 5
60år Bra Service Butiker och leverantörer 1
roger_madsen Service Butiker och leverantörer 2
JohnnyL Naturkompaniet Butiker och leverantörer 13
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.