trattisar sena i år?

Jag har varit ute i tre olika områden nu där jag brukar hitta trattisar i stora mängder, men jag har inte hittat en enda.

Är dom ovanligt sena i år eller är det jag som börjar få dålig syn? Jag bor i stockholmsområdet.
 
Sena

Ja, definitivt är dom sena. var ute i helgen i Falköpngstrakten. Hittade ca en liter halvstora men massor av små som kommer, hittade även små soppar som väl är en månad sent. Så hav tålamod :)
 
Jag bor också i Stockholm och har inte heller hittat trattisar på något av mina ställen i år. Har börjat undra lite faktiskt, men förhoppningsvis är de bara sena.
 
Hitta massa i Juli läng bohuskusten men det kom en andra boom nu.Va ute o speja i helgen, så det har ploppat upp
en ny skörd redo att beskatta
 
I helgen går min fru på kurs hos friluftsfrämjandet i värmdö så jag ska ut med ungarna i de trakterna på nytt försök efter trattisar. Om någon kan peka mig i rätt riktning i det området skulle det uppskattas. Värmdö verkar rätt stort.
 
Bor i Eskilstuna trakten, bara någon enstaka liter trattisar och rödgul trumpetsvamp. Men å andra sidan ett par kassar svart trumpetsvamp :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Lasse Be Trattisar igen Bär och svamp 6
Niklasx Trattisar med brun fot Bär och svamp 10
Lotta_Salle Förvaring av trattisar Bär och svamp 18

Liknande trådar