Höstfärger?

Är det fortfarande fint med höstfärger i fjällen (norrbotten) i slutet av september? :)

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
 
Jag tror inte du blir besviken. Kanske höstfärgerna ett normalår kulminerar i mitten av månaden, men mycket finns nog kvar mot slutet också.
 
Nja......

De gånger jag varit upp i fjällen i slutet av September har "vissa delar" av höstprakten försvunnit, dvs både fjällbjörken och videsnåren har tappat de flesta av sina blad. Däremot lyser fortfarande kråkris och liknande.

Jag har t.o.m varit med om att 90% av löven fallit av redan i mitten av September, men då hade det blåst rejält också.

/ Stefan
 
De gånger jag varit upp i fjällen i slutet av September har "vissa delar" av höstprakten försvunnit, dvs både fjällbjörken och videsnåren har tappat de flesta av sina blad. Däremot lyser fortfarande kråkris och liknande.

Jag har t.o.m varit med om att 90% av löven fallit av redan i mitten av September, men då hade det blåst rejält också.

/ Stefan
Okej, ja vi får hålla tummarna att lite är kvar iaf [emoji2] Tack!

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...