Någon soppa men vilken och är den ok att äta?

Jag menade sopp och inte soppa. Min jäkla telefon skriver lite som den vill och ibland glömmer jag bort att kolla den. Vad är det för svamp?
 
Gissar på någon typ av strävsopp (baserat på "fnasen" jag tycker mig ana på foten) och i så fall är den ätlig. Dock ser ditt exemplar lite gammalt ut...
 
När man visar bilder på svamp, så visar man:

1: Bild ovanifrån

2: Bild från sidan

3: Bild på undersidan

4: Ev bild på ituskuren svamp
 
Jag tyckte också att det var en sopp och jag har ätit alla som liknar den här. Det var inte så mycket tid för foto. Tjejen spydde hela tiden men det berodde nog inte på svampen eftersom alla de andra mådde finemang. Jag gissade på magsjuka och behandlades därefter. Därför bara en bild. Hoppades på att någon ödmjuk människa skulle kunna hjälpa mig med namn trots att jag är så jävla dum att jag inte tänkte på att fota alla vinklar.
 

Bilagor

  • 20160804_153022.jpg
    20160804_153022.jpg
    53.7 KB · Visningar: 443
Jag tyckte också att det var en sopp och jag har ätit alla som liknar den här. Det var inte så mycket tid för foto. Tjejen spydde hela tiden men det berodde nog inte på svampen eftersom alla de andra mådde finemang. Jag gissade på magsjuka och behandlades därefter. Därför bara en bild. Hoppades på att någon ödmjuk människa skulle kunna hjälpa mig med namn trots att jag är så jävla dum att jag inte tänkte på att fota alla vinklar.

Som sagt, baserat på "fotfnaset" någon form av strävsopp. Kan vara björksopp, aspsopp, tallsopp... Lite beroende på vilka träd som växer i närheten. Men det spelar ingen större roll, lika ätliga allihop.
 

Liknande trådar