Friluftsförening i Stockholmsområdet?

Nu tycker jag att jag har läst igenom det mesta i passande forumdelar här utan att hitta vad jag söker.

Jag undrar om det finns någon form av friluftsförening med fokus på Stockholmsområdet. Man kan tycka att det borde finnas men jag har efter otaliga googlingar inte hittat något som passar mig.. (Börjar så smått ifrågasätta mina google-skills...)

Så till det jag söker. En friluftsförening med aktiva medlemmar som utför både dagsaktiviteter och längre aktiviteter. Kan vara allt från en liten dagsvandring/ en tur med långfärdsskridskor / strosa runt i ett naturreservat med finfika till vandring i något fjäll. Gärna med lite yngre medlemmar kanske 20-35.
Om ingen känner till något sådant.. Finns det intresse av att skapa något liknande?

Själv är jag ganska grön men känner väl att det är både lättare och roligare att komma iväg och göra saker när man är flera och det är ju inte alltid ens bästa friluftsvänner kan..
 
Hej, jag har letat efter något liknande dock har jag ett år kvar till 20. Friluftsfrämjandet har ju tyvärr ingen gren för unga så det känns för "gubbigt" men jag är definitivt intresserad av av att träffa andra och ta sig till skogar och vatten man annars inte brukar vara.
 
Nu tycker jag att jag har läst igenom det mesta i passande forumdelar här utan att hitta vad jag söker.

Jag undrar om det finns någon form av friluftsförening med fokus på Stockholmsområdet. Man kan tycka att det borde finnas men jag har efter otaliga googlingar inte hittat något som passar mig..
Gärna med lite yngre medlemmar kanske 20-35.
Om ingen känner till något sådant.. Finns det intresse av att skapa något liknande?

Titta in Svenska Turistföreningen (STF) i Stockholm. Se till att "gilla" på Facebook så får du tips om aktiviteter som händer!! Och så kan du påverka själv.
https://www.facebook.com/StfStockholm

Medelåldern är hög i föreningen, MEN vi är ett antal yngre som nu är engagerade. Och om du engagerar dig så blir vi fler yngre (dvs under 40 år) - då kan vi stödja varandra och ordna aktiviteter som vi vill ha. Vad säger du om en två dagars vandring till Eskilstuna? Håller på att planera en sådan just nu. Och i nästa vecka har vi programträff - där ska vi diskutera kommande aktiviteter. Lämna gärna förslag på aktiviteter.
https://www.facebook.com/events/508432202541538/

/Mattias
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...