Gissa position Stockholms län

Ny bild

Jag ger mig in i leken. Vart är denna bild tagen?
Viss generositet vid gränsdragningar är att beakta.

Anders
 

Bilagor

  • lugnt.jpg
    lugnt.jpg
    45.1 KB · Visningar: 457
Härligt område

verkar det vara för kajakpaddling. Och kanske är bilden tagen strax utanför Stockholms län? Gissar på Sörmlandskusten mellan Studsvik och Nyköping?

Thure
 
Salt och sött

har man på den här bilden som visar en av de fina fågellokalerna nära Stockholms centrala delar.

Var är bilden tagen?

Thure
 

Bilagor

  • sött och salt.jpg
    sött och salt.jpg
    38.7 KB · Visningar: 454
Min gissning är Isbladskärret och att bilden är tagen från sydost på en båt med Lidingö i bakgrunden. Mycket surfande på fågelsidor för att knäcka den där...

Tidigare kajakbild kanske va lite väl svår utan bra riktmärken. Kan väl säga att den är positionerad strax norr om länsgränsen i en Gräsligt fin skärgård.
 
Senast ändrad:
Isbladskärret är korrekt.

Bidlen tagen från Viking Lines Åbofärja från söder. Blockhusudden på södra Djurgården till höger.

Angående Anders bild borde det vara Gräsöskärgården dvs utsidan av Gräsö som är mycket fin för kajakpaddling. Gått om grund och stenar avskräcker de flesta andra båtar.

Exakt var i Gräsöskärgården vet jag inte men gissar på i närheten av Digelskäret?

Thure
 
Bra gissning på svår bild!
Bilden är tagen sydost om Gräsö på Stackskäret. Fina paddelvatten där uppe.

Skall försöka skaka fram lite mer bilder. Kul sysselsättning det här!

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...