vart?

Jag fiskade i varje fall gädda i lördags. Det blev dock inget men det var kul ändå, och kallt. Men som redan nämnts så närmar sig havsöringsfisket, vilket man ser framemot:)

/mattias
 
Inget fiske på vintern..

Alla får väl komma hit till Gävle så tar vi en tur ut till Mackmyra Whisky och surrar om den kommande flugfiskesäsongen :)

Min fiskesäsong är inte helt över ännu, ska ut och prova någon gång till på havsöring utanför Skutskär, dock utan förhoppningar, men jag vill gärna prova någon gång innan isen tar ett strupgrepp på min trista vintervardag... JAG HATAR VINTERN....

Myggsurr, fjälltoppar, Öringsvak, Zippande Rödingar och kräsna Harrar i strömmar nära Hjortronmyrar...
Mmmmm, meeeeeen en lång vinter först :-(( SUCK!!

Ha det så underbart som ni kan ha det, önskar jag kunde gå i dvala likt björnarna och vakna hungrig i vårsol och värme...

Take Care...
 
Sprit och sex...

klarar vi oss utan här på Utsidan.;)

Behovet att briljera över myckna fångster, verkar inte heller stort här.

Peppe, he.. jag har tagit två fina öringar, en på +3kg och en på +5kg och dessutom en steelhead på +4kg, nu under hösten, på mitt egenhändigt byggda #8-spö, utan vadarbrallor.:)

Patric, jag ställer utan vidare upp, när det bär iväg till New Zeeland. Brook skall naturligtvis med, men han får plocka fram nått av sina garderobspön. Har just läst boken "Öringarnas dal".
Där är det visst nån sorts vadarkalsonger (enl Gunnar) som gäller he...
 
Re: Sprit och sex...

Graip; sa:
Peppe, he.. jag har tagit två fina öringar, en på +3kg och en på +5kg och dessutom en steelhead på +4kg, nu under hösten, på mitt egenhändigt byggda #8-spö, utan vadarbrallor.:)


O fy fasen! Man får gratulera. Jag hade nästan kapitulerat på havsöringsfisket efter att ha varit ute förra helgen och bara fått en på +0,4 kg. Jag trodde att det inte togs några stora längre (och nu har jag dessutom sänkt vikten på en "stor havsöring" till 1.0 kg...). Det jag hör om är mest micro-små havsöringar på 4-5 hekto.

Regnbåge på 4 kg? I Stockholm?!? Det var som tusan!

Peppe
 
Inte så konstigt

Vid en viss tidpunkt (ganska punktligt) på några vissa platser på fm simmar de ca 2-3 meter framför mina fötter.

Avslöjar aldrig var. he he
 
Re: Inte så konstigt

Graip; sa:
Vid en viss tidpunkt (ganska punktligt) på några vissa platser på fm simmar de ca 2-3 meter framför mina fötter.

Avslöjar aldrig var. he he


Säg som det är: anledningen till att du varit så tyst på fiskeforumet är att du ägnat dig helt åt din egna fiskeodling ;-)

Peppe
 
Edge!

Håller med Maskon,
ställ en seriös fråga så får du en hel del bra svar. Bara för att det pratas sprit och snusk betyder ju inte det att de är dåliga eller oseriösa fiskare. Har själv träffat en del av dem och det är jädrar i mig både duktiga flugfiskare och seriösa, sen har de förbannat roligt oxå.

Synd att klaga på det ena eller andra. Inget utesluter det andra. Var på båda ställena så får vi tillgång till en än mer samlad kunskap.

Må gott och hoppas våren kommer snart!

/Niclas
 
Håller med dig Nappe, planket är ju nu mer undanstoppat, så Edge´s förstasida ser ju rätt anständig ut, bra.;)

Men vart tog fjs vägen, vände han i porten?
Stå på dig, kom igen, man får inte ta illa vid sig för lite ironi.:)
 
Helt rätt Björn!

Fjs, jag såg dina inlägg. Påt igen bara, killarna är fulla av ironi och det är du med. Det blir riktigt underhållande efter ett tag. En av fördelarna med planket, nu är ju inte jag där så ofta men ändå, är ju att forumet håller igång hela året. All finns liksom kvar. Man kan stöta och blöta det mesta och skulle man komma på nått eller rättare sagt få någon annan att komma på nått man inte kommer på aå är det bara att slänga ur sig frågan. Att det sedan finns en del juniorer det är ju både kul och bra. Tänk om dom skulle fara omkring på stan och göra rackartyg?!
Dessutom är dem helt vilda i sina idéer på nya mönster etc. Där har vi "gubbar" massvis att lära.

Kom igen! Vi ses på Edge och här oxå såklart
 
FJS90/91; sa:
Vad har hänt, varför har fiskeforumet dött.. Var e alla glada fiskare?!

Jag gjorde ett lite försök att äntra ett nytt fiskeforum så jag begav mig till http://www.edgeflyfishing.com för att se vad deras forum kunde göra för min kunskapstörst, men herre jevlar vilket *nalt forum.. Det var det värsta, aldrig har jag sett så många skriva så mycket om absolut allt utan att få fram något.. Utsidans forum e ju rena "snillen spekulerar" i jämförelse..

Ni e väl inte där eller?

Jag har varit medlem där sen ett bra tag. Det verkar som om du har en ganska skev bild av edge. På edge får man svar på nästan alla frågor men även det goa skitsnacket finns vid sidan om. Edge träffar annordnas och alla känner varandra. Det är ett bra strukturerat forum också. Till skildnad ifrån tex. Utsidan.se. en sida som iallafall JAG har lite svårt att hitta på...
[Ändrat av SG 2003-12-12 kl 11:51]
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.