Stockholmsbutiker ?

Butiker i Sthl!

Markus!

Om det inte är försent!

Besök Lundgrens i GamlaStan(storkyrkobrinken) och kontakta Jonas på Sportfiskebutiken på Ingarö (sportfiskebutiken.se). Båda värda ett besök.
Sunbyberg är oxå bra.

/Niclas
 
Nu är det tyvärr för sent för den här gången... Resultatet:
*En trevlig dag i stockholmstrafiken
*En skitig bil
*En Okuma Integrity 10-11 hos Berra (bligt!)
*3 håvar hos Broman (åxå billigt)
*En trave tafsmaterial från sumpan (inte billigt, men ack så nödvändigt!)
 
Påfågelhearl ÄR gay

FJS90/91; sa:
sedan så måste jag säga att det e dålig fart i fisketråden.. e vi så tråkiga? jag menar kan man aldrig få höra att man e homo för att man tycker att påfågelherl är guds gåva till flugbindningen eller att alla som inte fiskar lax e svagsinta!! Nää, nu tycker jag att vi tar lärdom av paddel och skridskotrådarna där smäller det högt och lågt..
För att få igång en härlig dialog så ska vi ifrågasätta oss hur jävla normala flugfiskare (oftast)är, för det första, de flesta flugare fiskar ca 4 månader per år, det innebär 8 månaders ljug om fiskar man tappat och hur stora fiskar man kommer att tappa, ÄR DETTA NORMALT?
För det andra, blunda och tänk er hur det ser ut för en oinvigd när han ser en fiskare trippa ut i en älv när rimfrosten biter i nästippen, köldröken pyr ut ur munnen och skräcken lyser i hans ögon i ren och skär skräck för att ramla och åka nedströms, hade inte fiskaren haft ett spö så hade han garanterat blivit inskriven på ett hospital.
För det tredje, hur normalt kan det vara att klä sig i PVC eller Neopren kläder, här i stockholm har vi klubbar för sånt OCH jag skulle INTE besöka en sån frivilligt. Vad vi kan lära oss av det här är: Flugfiskare är debila undertryckta plastfetichister med dödslängtan.

På frågan om en diskussion om påfågelhearlets homo avvikelse kan jag bara säga, det är fjolligt, min första fluga band jag på arselhår som dubbat till något som liknade ett Haröra.
//Harrkungen
 
Re: Påfågelhearl ÄR gay

HarrKungen; sa:
För att få igång en härlig dialog så ska vi ifrågasätta oss hur jävla normala flugfiskare (oftast)är, för det första, de flesta flugare fiskar ca 4 månader per år, det innebär 8 månaders ljug om fiskar man tappat och hur stora fiskar man kommer att tappa, ÄR DETTA NORMALT?
För det andra, blunda och tänk er hur det ser ut för en oinvigd när han ser en fiskare trippa ut i en älv när rimfrosten biter i nästippen, köldröken pyr ut ur munnen och skräcken lyser i hans ögon i ren och skär skräck för att ramla och åka nedströms, hade inte fiskaren haft ett spö så hade han garanterat blivit inskriven på ett hospital.
För det tredje, hur normalt kan det vara att klä sig i PVC eller Neopren kläder, här i stockholm har vi klubbar för sånt OCH jag skulle INTE besöka en sån frivilligt. Vad vi kan lära oss av det här är: Flugfiskare är debila undertryckta plastfetichister med dödslängtan.

På frågan om en diskussion om påfågelhearlets homo avvikelse kan jag bara säga, det är fjolligt, min första fluga band jag på arselhår som dubbat till något som liknade ett Haröra.
//Harrkungen

*snyft* vad vackert du skriver...
 
Pubträffar...

Vad det gäller pubträffar med fiskare i Sthlm kan du ju besöka http://www.fiske.nu och sedan hålla koll efter deras pubträffar. Dessa samlar allra minst 10 st per tillfälle. Mycket kunskapsutbyte och en del ölhävande... har jag hört...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...