Fler dumma mäniskor!!

Nä, ett nackskott tycker jag är bäst, men lite riskabelt är det... nybörjaren kan lätt få en dålig träff och tvongas till ett andra skott. Tror dock att pilbågen är ett sämre alternativ vid jakten på den perfekta julgranen.



[Ändrat av maskon 2002-12-06 kl 16:00]
 
Efter att ha läst dina insiktsfulla inlägg om granens miljöpåverkan i dess olika former samt riskerna vid nedläggandet av den vilda granen, så har jag insett att jag helt och hållit gått över till den så kallade Julkvasten!
 
Själv tänker jag, vanan trogen, sätta ljusslingan å stjärnan på vår jättekaktus (high chaparall). Denna är maximalt miljöanpassad, då den fungerar år efter år. Dessutom är den frösatt = inga transporter att tala om. Grön å taggig är den åxå, så skillnaden blir inte alltför stor! (rymmer dessutom ingen gran, som om det skulle ha med saken att göra)
 
Off-topic?

Go Jul på er!
Upplever att tråden gått lite Off-topic, men det är ofta de som blir mest underhållande... -Eller syftar "Fler dumma människor!!" på alla vi som skriver ovidstående grejer i denna tråd???
-Torsk från Finland-
 
Helt fel !

Detta är ingalunda ett dum-topic, utan högst angeläget i dessa tider. Problemet är istället att det inte finns någon avdelning för julgransvänner i detta forum. Det kanske inte heller är nödvändigt eftersom säsongen för julgransjakt är ganska kort och de flesta angreppsvinklar på själva jakten faktiskt redan täckts i denna tråd. Således är mitt förslag att denna, redan från början, ganska galna tråd dedikeras åt julgranar istället för åt en galen krokodiljägare som råkat träffa en fisk.
 
Granar å andra träd

En sak som förbryllar mig är jakten på granar och andra träd i juletid... man ägnar ju så gott som hela fiskesäsongen till att undvika att sätta flugan i dem. ;)

När sen kung Bore lägger locket på, då ska man ha in skiten i hemmet... helt otroligt!!! :cool:

Kalla mig (flugfiske-)snobb om ni vill, men ska jag ha nån gran till jul så ska jag ta den på torrfluga. :)
och det ska dessutom vara en vild, naturlig gran... fy fanken för put-and-take-granar
 
hmm. Frågan blir då: skall man låta flugan sitta kvar eller ej? Det finns väl knappast något vackrare att hänga i granen än favvo-månstret, men å andra sidan kan det ju väcka mindre glada minnen till liv… Hur gör ni?
 
Ja...

om man skall ta den med Torrfluga eller inte låter jag vara därhän, men efter julen så kan det vara på sin plats med en sån här Fluga

Och trots att det är flera dagar kvar innan dopparedagen...

GOD JUL PÅ ER ALLA!


/Anders B
 
HMMMM......

Det var ju jag som satte igång hela den härna härvan så det är väl på sin plats att jag tar mitt ansvar och reder upp det hela ;) Jag tycker verkligen att ämnet har utvecklats till det bättre!!! Själv blir det lite riktat flug(fiske??-jakt??)fångeri mot träd den varma delen av året. Tömde nästan min flugask redan första dagen i ogströmmen i sommras......
 
Re: HMMMM......

esoxlucius74; sa:
Det var ju jag som satte igång hela den härna härvan så det är väl på sin plats att jag tar mitt ansvar och reder upp det hela ;) Jag tycker verkligen att ämnet har utvecklats till det bättre!!! Själv blir det lite riktat flug(fiske??-jakt??)fångeri mot träd den varma delen av året. Tömde nästan min flugask redan första dagen i ogströmmen i sommras......

huga.. tänkte inte på den krassa verkligheten när inläggen dök upp.. Vågar inte ens tänka på hur många flugot jag satt i träd genom åren. Jag har nog fångat fler träd än fisk.

:)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Fler forsar att förstöra? Fiske 17
bj_orn fler fiskesidor Fiske 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...